وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه گسترش فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 02 September 2015
علی ربیعی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح خانه «امن و سلامت» کرمانشاه اظهار داشت: سایت این وزراتخانه پیرامون سازمان بهزیستی حرکت از فعالیت‌های دولت‌محور به سمت فعالیت‌های اجتماعی محور بوده تا در آینده خدمات بهزیستی به خانه‌ها آورده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جهت‌گیری بودجه در سازمان بهزیستی به سمت تقویت خانواده‌های تحت پوشش برای نگهداری افراد معلول است افزود: در این طرح وجه دریافتی به افراد معلول در خانه پرداخت می‌شود زیرا مطالعات نشان‌داده که مراقبت از فرزندان معلول در محیط خانواده در روحیه عاطفی آنها تاثیرگذار است.

ربیعی وجه پیشنهادی انجام خدمات بهزیستی در خانه‌ها از سوی خانواده‌های معلولان را قابل توجه دانست و گفت: میزان این وجه در جلسه نظام چند لایحه تامین اجتماعی و در لایحه حمایتی کمیسیون اجتماعی دولت تعیین و تصویب شده که با تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رقم آن مشخص خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح مرکز خانه‌های امن و سلامت در کشور، بیان کرد: این مراکز برای حمایت از زنان و دختران تحت خشونت خانوادگی راه‌اندازی می‌شوند که از پنج مرکز نگهداری از افراد بی‌سرپرست کرمانشاه یک مرکز به این موضوع اختصاص یافته است.

ربیعی یکی از سیاست‌های وزارتخانه مطبوعش را گسترش اورژانس اجتماعی بیان کرد و افزود: اورژانس اجتماعی امکان مداخله در بحران‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و از سوی دیگر نیز خدمات مشاوره بهزیستی به‌دلیل اینکه برخی از افراد تمایل دارند که به صورت غیرحضوری از خدمات مشاوره استفاده کنند تاثیرگذار بوده است.

وی یکی دیگر از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را گسترش دریافت خدمات خیرخواهانه عمومی در سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در گذشته به دلیل اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه تنها کمک‌های مالی را شامل می‌شد، طبقه اجتماعی خاصی از جامعه توانایی فعالیت در این زمینه را داشتند که امروزه این وضعیت تغییر کرده است.

وی نشانی اینترنتی www.behzisti.net را آماده دریافت و ثبت تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه بیان و اظهار کرد: در یک سال اخیر با فراهم‌سازی زمینه برای فعالیت خیرخواهانه عموم مردم در بخش‌های درمان، آموزش و خدمات خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی از این خدمات بهره برده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسهیل در آیین‌نامه تحویل بچه به خانواد‌ه‌ها و تغییرات اساسی در مددکاری نسبت به سال‌های گذشته خبرداد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار