کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میانگین وزش باد شامگاه دوشنبه در برخی از مناطق این استان به 75 کیلومتر بر ساعت رسید.
کد خبر: ۸۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 01 September 2015
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میانگین وزش باد شامگاه دوشنبه در برخی از مناطق این استان به 75 کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش ایرنا؛نادر پیرتاج افزود: بر اساس گزارشهای رسیده وقوع تند باد شدید در فامنین، رزن و قهاوند به 75 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خسارات به برخی از مناطق شد.

وی با بیان اینکه هواشناسی سه روز گذشته نسبت به جابجایی شدید هوا، رگبار، رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داده بود گفت: این تند باد شدید به مدت 15 دقیقه ادامه داشت.

پیرتاج اضافه کرد: همچنین در برخی از مناطق استان به دلیل خشک شدن سطح زمین و وزش شدید باد دید به زیر 300 متر کاهش یافت.

وی افزود: میزان بارندگی بر اساس فرودگاه همدان یک میلی متر، همدان (عباس آباد) هشت میلی متر ، ملایر دو میلی متر و تویسرکان، گل تپه ، فامنین و قهاوند یک میلی متر به ثبت رسیده است.

پیرتاج گفت: بعداز ظهر سه شنبه در برخی از نقاط احتمال وزش باد شدید، گرد و غبار محلی ، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و از روز چهارشنبه جوی پایدار و آفتابی بر استان همدان حاکم است.

وی با بیان اینکه دمای هوا از روز چهارشنبه صبح به طور محسوسی کاهش می یابد گفت: کمینه دمای هوای همدان 11 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 31 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

به گفته وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به ملایر با 32 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه استان اسدآباد با 9 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوههای مرتفع، رودخانه ها و پستی بلندیهای زیاد به شدت متغیر است و زمستانهای این استان سرد، پر برف و باران و در تابستان ها دما معتدل است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار