مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تأکید بر اینکه مسافران از حضور در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، گفت: تردد با احتیاط از معابری دچار آب‌گرفتگی شدند نیز از توصیه‌های این مدیریت است.
کد خبر: ۸۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 01 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از فارس علی اصغر احمدی با اشاره به وقوع بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی معابر مازندران، اظهار کرد: با توجه به کاهش هشت درجه دمای هوا و مواج بودن دریا، مسافران و شهروندان مازندرانی از شنا کردن در دریا خودداری کنند.
وی با تأکید بر اینکه مسافران از حضور در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، افزود: همچنین تردد با احتیاط از معابری دچار آب‌گرفتگی شدند نیز از توصیه‌های این مدیریت است.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران اضافه کرد: کشاورزان و دامداران به‌دلیل  رعد و برق و مه‌گرفتگی دام به منطقه امن هدایت کنند.
احمدی با بیان اینکه برخی کشاورزان در حال دروی محصول هستند و برخی نیز محصول خود را برداشت کردند، گفت: توصیه ما به کشاورزان این است که برخی از آنان که درو دارند این کار را متوقف کنند و کشاورزانی که محصول را درو کردند، آن را به محل امن و دارای سرپناه منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه تردد قایق‌های ماهی‌گیری و تفریحی در سطح دریای مازندران ممنوع اعلام شد، اظهار کرد: همچنین تردد در جاده‌های اصلی با رعایت کامل مسائل راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه به ویژه در هنگام شب انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره سامان‌دهی رودخانه‌های مازندران و جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح معابر استان، اضافه کرد: اعتباراتی از هفته جاری میان دستگاه‌های اجرایی در حال توزیع است که بخشی از اعتبارات مربوط به دفع آب‌های سطحی شهرها و روستاهای استان برای احداث کانال و جوی است که طی مدت سه هفته آینده برای تبادل موافقت‌نامه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود.
احمدی افزود: همچنین مکاتباتی برای سامان‌دهی رودخانه‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران و شهرداری‌های استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در فصل پاییز احتمال آتش‌سوزی سطح جنگل‌های مازندران را داریم، گفت: سازمان‌های مدیریت بحران و جنگل‌ها و مراتع کشور یک‌سری ادوات خودروهای ویژه مهار حریق در جنگل خریداری کردند که منابع طبیعی منطقه غرب و ساری پیگیر این موضوع هستند این ادوات برای اطفای حریق جنگل در مازندران خریداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار