مسئول ستاد زکات کمیته امداد استان اردبیل گفت: پرداختی کشاورزان استان اردبیل در زکات و اهمیت دادن به این فریضه الهی بیش از سال‌های گذشته بوده و قطعاً همه از خیرات و نتایج آن استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد زکات در اردبیل اظهار کرد: اگر سال گذشته کشاورزان این استان شش میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، امسال با توجه به افزایش کشت و برداشت محصولات پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به بیش از 10 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با یادآوری اینکه پرداخت زکات به عنوان یک فریضه شرعی و واجب برای هر مسلمان با داشتن شرایط خاص ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد، تصریح کرد: در قرآن کریم بارها انجام فریضه زکات در کنار نماز و سایر عبادت‌های معنوی ذکر شده است.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد استان گفت: در سال‌های اخیر پرداخت زکات توسط روستاییان استان اردبیل افزایش یافته به طوریکه با پرداخت زکات در روستاها اجرای طرح‌های عمرانی، عام‌المنفعه و رسیدگی به فقرا در اولویت قرار گرفته است.

احدزاده با بیان اینکه در احداث پروژه‌های مختلف همچون مسجد، خانه عالم، تسطیح معابر، پل‌ها و دیگر کارهای عمرانی روستاها این منابع با تزریق برخی از کمک‌های دولتی و تشویقی‌ها به انجام می‌رسد، افزود: ما روستاهایی همچون توپراق کندی و تازه کند در پارس‌آباد داریم که سرآمد در پرداخت زکات هستند.

وی بیان کرد: خود زارعان می‌دانند که پرداخت زکات زمینه افزایش تولید محصولات آنها را فراهم کرده و به تقویت و توسعه بیشتر انجام این فریضه الهی کمک کرده که در ادامه اهتمام جدی به انجام این فریضه باید محرومیت‌زدایی نیز به عنوان یک اصل مورد توجه و دقت نظر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار