کد خبر: ۸۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 20 June 2020

 

اختصاصی / به گزارش رشت۲۰، اگر تا به امروز موضوع پاک‌سازی ۵٫۵ کیلومتر از مسیر جنوبی رودخانه‌های شهر رشت، بهسازی لندفیل سراوان و کارخانه کود آلی و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شیرابه سراوان، اقدامات قابل‌توجه شورا در دوره پنجم و شهرداری در دوره حاج محمدی محسوب می‌شد، اکنون چند کار بزرگ در آستانه تحقق است.

در روزهای اخیر رفع مشکلات موجود بر سر راه تراموای رشت از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی، دریافت قول مساعدت جدی از سوی منابع طبیعی در جلسه استانداری برای رفع مشکلات در سرمایه‌گذاری پارک آبی گیل لند و از همه مهم‌تر توافق با آب منطقه‌ای گیلان برای رفع مشکل زمین‌های کانال ژ۵ و اجاره ۹۹ ساله استخر عینک جهت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی پس از دیگری اتفاق افتاده است.

در کنار این‌ها نیز آمادگی قرارگاه سازندی خاتم‌الانبیا و همچنین قول مساعد رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در راستای تأمین بودجه پاک‌سازی بخشی دیگر از رودخانه‌های شهر رشت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و نهایی کردن وضعیت بودجه دولتی در نظر گرفته‌شده برای ساماندهی پسماند شهر رشت نشان می‌دهد شورای پنجم می‌تواند فارغ از درگیری‌های خاص و حواشی همیشگی، در حوزه عملکردی از خود دفاع کند. این موارد تنها بخشی از اتفاقات اخیر در حوزه مدیریت شهری بوده و سایر توضیحات قطعاً نیازمند ارائه گزارشی کامل‌تر در خصوص عملکرد شورای پنجم است.

اما باید به‌یقین گفت مهم‌ترین اقدام در سال سوم شورای پنجم و دوره مدیریت حاج محمدی در شهرداری رشت که می‌توان آن را برگ برنده مدیریت شهری عنوان کرد توافق با آب منطقه‌ای بر روی موضوع اجاره تالاب عینک است. تالابی که همواره شعار سرمایه‌گذاری در آن از لقلقه‌های زبانی همیشگی در ایام انتخابات شوراها بوده و حالا قرار است پس از سال‌ها آرزوی همیشگی مردم رشت برای استفاده مناسب از این تالاب به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار