تاکید ائمه جمعه استان یزد:
ائمه جمعه شهرستان های استان یزد در خطبه های نمازجمعه به موضوع مذاکرات هسته ای، تربیت اسلامی، تقویت روحیه دینی و اخلاق در میان جوانان، لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه و ... پرداختند.
کد خبر: ۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ 28 February 2015
لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام عیدبه گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته نمازجمعه ابرکوه با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) گفت: در هفته ای که گذشت مرزهای بزرگ و طولانی و آبی جنوب کشورمان شاهد برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 توسط سپاه پاسداران بود که طی آن شناورها، بالگرد ها و سامانه های موشکی قدرت تاکتیکی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: این رزمایش با هدف بازدارندگی و برقراری امنیت در منطقه و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی سپاه به دشمن برگزار شد و سزاوار است که از همه دست اندرکاران این رزمایش قدردانی کنیم.

حسینی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: امیدواریم همه شما مردم مومن با اشتیاق در برنامه شور نیکوکاری شرکت کنید و امسال به خاطر ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، به جای جشن نیکوکاری، شور نیکوکاری را در مدارس، مساجد و میادین شهر برگزار کنید.

حسینی در مورد گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: روز چهارشنبه سیزدهم جمادی الاول به روایتی فاطمیه اول است و اگر کسی مراسم شادمانی دارد می تواند از روز جمعه داشته باشد وگرنه در هفته آینده باید همه سوگوار ام ابیها حضرت زهرا (س) باشیم و قدرت و منزلت آن مکرمه را پاس بداریم زیرا او شهیده سیر از رسالت به ولایت است.

خطیب جمعه ابرکوه در مورد مذاکرات هسته ای نیز گفت: در هفته گذشته دو رویکرد از مذاکرات هسته ای را داشتیم و جریان مذاکرات ایران تاکنون کمترین نتیجه اش این بوده است که حسن نیت ایران اسلامی را ثابت و پرده از چهره تزویرگران آمریکایی و غربی برداشته است و دنیا امروز در نتیجه مذاکره ایران با گروهی که خود را جامعه جهانی می خوانند پی برده است که ایران هرگز هدف غیر صلح آمیز را دنبال نمی کند اما اردوگاه استکبار به خیال خام خود فکر می کند که این مذاکرات گلوی ایران است که می تواند بفشارد و تهدید به خروج از گفتگو و تشدید تحریمها می کند.

وی افزود:حقیقت این است که اینها هرگز میز مذاکره را ترک نمی کنند چون به ضرر خودشان است و هرچند مذاکره را تمدید کنند به نفعشان است که فرایند مذاکرات را طولانی کنند اما در مذاکره برگ برنده در دست ایران است.

حسینی ادامه داد: تیم ایرانی که جهاد دیپلماسی دارد، قاطعانه در میدان باشند و جز برداشتن یک جای تحریم ها و تسلیم شدن جبهه باطل توافقی دیگر نداشته باشند و در صورت زیاده خواهی ها این ایران است که میز مذاکره را ترک خواهد کرد و پیامد هرگونه شکست مذاکرات هم به عهده آمریکا خواهد بود.

امام جمعه مهریز نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه مهریز اظهار داشت: راه عزت و سعادت بشر تنها در گرو عشق و دلبستگی عمیق به دین و ارزش های الهی و معنوی است و باید همواره برای شناخت راه حضرت زهرا (س) و ائمه طاهرین (ع) حرکت کرد.

برهان در ادامه به موضوع مهم تولی و تبری در مکتب حیاتبخش اسلام و نقش آن اشاره کرد و از مردم خواست تا همیشه به دستورات دین در تمامی عرصه ها عنایت خاص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، خطیب مهریز خاطرنشان کرد: ایمان در آموزه های دینی ما جز محبت به خدا چیز دیگر نیست بنابراین باید با دل و قلب برای شناخت خدا گام برداشت و برای عمل به وظایف شرعی همواره آماده جهاد و ایثار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار