مانور عظیم سپاه پاسداران،عفو و گذشت،تقوای الهی،وحدت و همدلی،گروههای تکفیری،اتکا به تولیدات داخلی اهم مباحث مطروحه در نماز جمعه این هفته استان است
کد خبر: ۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵ 27 February 2015

نماز جمعه بوکان

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه افزود:ماهیت گروههای تکفیری برای جامعه اسلام کاملا مشخص و واضح است و این جریان ها با خشونتی که انجام می دهند ماهیت خود را نشان داده اند زیرا مسلمانان اعتقاد دارند اسلام دین رأفت و مهربانی است.

ماموستا خلیفه زاده یادآوری کرد: اقامه نمازهای جماعت، وحدت و همدلی را در بین مردم مسلمان بیشتر کرده و زمینه های دوری از گناه و معصیت را مهیا می کند.

وی اضافه کرد: اقامه نماز قدرت ایمان مومنان را افزوده و آنها را از گناه و معصیت و انجام اعمال ناشایست دور می کند و جامعه ای که در آن افراد به نماز اهمیت می دهند، جوامعی پاک و کمتر آلوده هستند.

وی از والدین خواست نسبت به نماز فرزندان خود حساس باشند و آنها را برای برپایی این فریضه الهی ترغیب کنند.

نماز جمعه ارومیه

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مسائل زیر اشاره و مطالبی بیان داشتند:

امام جمعه ارومیه با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران افزود: وجود نیروهای مسلح موجب شده هیچ کس جرات نگاه چپ به کشور ایران را نداشته باشد.

ایشان افزود: این رزمایش بزرگترین نمایش قدرت ایران و مظهر توانمندی کامل نظامی کشور است و نشان می دهد که قدرت نیروهای مسلح ما در منطقه بسیار بالاست.

این مسئول به ایام ثبت‌نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت:خانواده‌ها فرزندان خود را برای کسب علم در حوزه‌های علمیه تشویق کنند و فرزند هر کسی که عالم دینی شود و در راه دین تبلیغ کند برکات آن شامل حال والدین او نیز خواهد شد.

قریشی با تاکید بر اینکه در شهر ارومیه مرکز قرآنی مشخص و آماده و مجهز به جز فرهنگ‌سرای قرآن و عترت وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ‌سرای قرآن و عترت در ارومیه راه‌اندازی شده ولی در حال حاضر به جای اینکه از مجموعه در امور قرآنی استفاده شود در سایر امور استفاده شده که باید این مجموعه به مجموعه‌های قرآنی تحویل داده شود تا در زمینه قرآن و عترت فعالیت داشته باشد.

وی به جشنواره عفو و گذشت اشاره کرد و یادآور شد: طبق آماری که در این جشنواره اشاره شده بیش از یک سوم مردم استان در دادگاه‌ها رفت و آمد داشته و به نوعی با این مسائل درگیر هستند.

این مسئول تصریح کرد: در دین اسلام عفو و گذشت بسیار مورد تاکید قرار گرفته و مردم باید در امور مختلف عفو و گذشت داشته باشند.

نماز جمعه شاهین دژ

حجت‌الاسلام نقی باقری امام جمعه شاهین‌دژ در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تاکید بر تقوای الهی و اشاره به روز احسان و نیکوکاری در 14 اسفندماه گفت: باقری به روز احسان و نیکوکاری همزمان با 14 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: مردم باید دست به دست هم دهند و با اتحاد و وحدت شادی‌های خود را با مستمندان و کسانی که از لحاظ مالی در تنگنا هستند تقسیم کنند.

این مسئول به یاوه‌گویی‌های غرب در رابطه با ایران اشاره و متذکر شد: ملت ایران با وحدت کامل زیر سایه ولایت و با عمل به رهنمودهای مقام عظمی ولایت در مقابل تمام دشمنان به خصوص دشمنان نظام و دین ایستادگی کرده و خواهد کرد.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مانور پیامبر اعظم سپاه پاسداران در تنگه هرمز نشان از این است که ملت ایران و نظام مقتدر ایران اسلامی امروز می‌خواهد به دنیا اثبات کند که ایران از نظر قدرت نظامی حرف اول را در دنیا می‌زند ولی ایران قصد تعرض و اختلاف‌افکنی به دولتی را ندارد.

نماز جمعه میاندوآب

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب اظهار داشت: هرکشوری برای رسیدن به استقلال و اقتدار نیازمند شکوفایی اقتصاد خود است تا با افزایش درآمد و زمینه‌سازی برای آسایش مردم به اهداف نهایی خود برسد.

وی افزود: قطع واردات و تکیه به ظرفیت‌های داخلی و خودداری از خام فروشی به‌ویژه در زمینه نفت و مواد معدنی از راه‌هایی است که سبب شکوفایی اقتصاد می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: اشتباهی که مسئولان کشور ما در مورد آموزش انجام دادند که زمینه آموزش و تحصیل را فراهم کردند اما بازار کار و اشتغال را ایجاد نکردند باید جبران شود چراکه استفاده از نیروهای متخصص داخلی و ایحاد بازار‌های اشتغال و فعالیت سبب ایجاد یک اقتصاد درون‌زا و بومی می‌شود.

امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: عدم وجود فرهنگ کار و انظباط اجتماعی نیز از خطراتی است که در صورت بی‌توجهی به آن، سبب به خطر افتادن جامعه می‌شود هم اکنون افرادی هستند که از طریق قاچاق، احتکار کالا و دلالی یک شبه صاحب ثروت‌های کلان می‌شوند، که دولت باید جلوی آن را بگیرد سبب توسعه اقتصادی شده تا مردم جامعه به طور همزمان از مزایای رشد و توسعه بهره مند شوند.

وی افزود: رانت‌گرایی و به دنبال درآمدهای راحت رفتن از دیگر خطراتی است که در صورت بی توجهی مسئولان سبب آسیب به جامعه می‌شود.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: مسئولان کشوری باید جلوی ایجاد فاصله طبقاتی را گرفته و مردم را در یک سطح اقتصادی قرار دهند .


نماز جمعه تکاب

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه تکاب در خطبه‌های نماز جمعه تکاب ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل‌گیری کرد در فرهنگ اسلامی امور مربوط به تربیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خطیب جمعه تکاب به 9 اسفند‌ماه روز تأسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان اشاره کرد و متذکر شد: زحمات جانبازان را گرامی داشته و از مسئولان می‌خواهیم توجه بیشتری در این راستا داشته باشند.

وی به 13 اسفند روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) خدمات ارزنده‌ای را ارائه کردند و امروز این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای بانوان محسوب می‌شود که الگوگیری از سیره آن حضرت باید بیش از پیش مورد توجه بانوان در جامعه قرار گیرد.

امام جمعه تکاب به 14 اسفند روز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و از خدمات و زحمات کارکنان این نهاد تقدیر و قدردانی کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری تنها راه علاج مشکلات کشور را در جامعه اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و باید به سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به تولید داخل و مسئله مالیات را جدی بگیریم و مصرف تولیدات داخل و منع مصرف کالاهای خارجی بیشتر مدنظر قرار گیرد.

خطیب جمعه تکاب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امریکا همچنان از لغو تحریم‌ها طفره می‌رود، تصریح کرد: یقینا عامل اصلی شکست مذاکرات آمریکا است.

وی به مانور اخیر سپاه پاسداران در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای ‌عمان اشاره کرد و گفت: پیام این رزمایش این است که دشمنان بدانند اگر بخواهند دست به عملیات نظامی علیه ایران بزنند ایران با آمادگی کامل در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد.

نماز جمعه مهاباد

ماموستا عبدالقادر سهرابی امام جمعه مهاباد در مراسم عبادی و سیاسی خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: استکبار جهانی و به ویژه آمریکا از یک سو ملت‌ها را با داعش همسو کرده و از سوی دیگر به شکل پنهانی به آنان کمک مالی و تسلیحاتی می‌رساند تا وضعیت منطقه خاورمیانه همیشه ملتهب و ناامن باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسئله اسراف و تبذیر در دین مبین اسلام حرام است تصریح کرد: این در حالی است که مسلمانان در خوردن، آشامیدن و پوشیدن اسراف می‌کنند بنابراین در چنین شرایطی توبه و استغفار به درگاه الهی ضروری است.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم فرمود، اسراف‌کاران برادران شیطان هستند بنابراین برای اینکه برکت از زندگی مسلمانان رخت برنبندد باید بر میزان مصرف خود دقت داشته و افراط و تفریط نکنند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به حقوق هسته ای ملتهای جهان به ویژه مردم ایران گفت: مردم حامی فرزندان نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک هستند و نمایندگان ملت در این مذاکرات هم با تکیه به نیروی مردمی هرگز تسلیم زیاده خواهی اسکتبار جهانی نمی شوند.

ماموستا ملا قادر سهرابی افزود : جنایات گروه تروریستی داعش با کمکهای تسلیحاتی استکبار و صهیونیست یاد اور شد و تصریح کرد: در سکوت معنا دار مدافعان دروغین حقوق بشر هر روز جنایاتی تازه از این گروه تکفیری می بینیم که باید هرچه سریعتر این عاملان خطر ناک ضد اسلام از بین بروند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به افزایش خرید های مردم در روزهای پایانی سال، مبارزه با گرانفروشی و احتکار و نظارت دقیق بر قیمتها را از مسئولان خواستار شد.

نماز جمعه پیرانشهر

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر در نماز جمعه پیرانشهر اظهار داشت: زن و مرد در درون خانواده وظایف مهمی نسبت به یکدیگر دارند که از جمله مهمترین آنها داشتن اخلاق نیکو است چون سبب دوام و پایداری زندگی زناشویی می‌شود.

امام جمعه پیرانشهر گفت: زن و شوهر باید همواره یکدیگر را با القاب نیکو خطاب کرده و به یکدیگر توهین نکنند و از سوی دیگر برای داشتن یک زندگی شاد و پایدار باید احترام یکدیگر را نگه داشته و نسبت به زحمات یکدیگر سپاسگذار باشند.

نماز جمعه سلماس

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس نماز جمعه سلماس با اشاره به روز 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: دین مبین اسلام به مسئله تربیت اهمیت فراوانی داده و در این باره تمامی پیامبران الهی برای تربیت بشریت مبعوث شده‌اند.

امام جمعه سلماس به سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاندان پهلوی با حکم دادگاه مشمول بازپس گیری اموال و مصادره دارایی‌های غصب شده شدند و در این میان دارایی‌های مصادره شده باید سرپرستی می‌شد و اگر درآمدی داشت در اختیار همگان و به ویژه مستضعفان قرار می‌گرفت بنابراین نیاز به وجود نهادی جهت ثبت و ضبط دارایی ها و در اختیار گذاشتن آنها برای مردم احساس می‌شد.

موسوی به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: با غروب غمبار خورشید فروزان رسالت در 28 صفر سال 10 هجری که غبار غربت، اندیشه‌های خردورزان را آزار می‌داد به گونه‌ای که کمتر کسی یارای حضور در صحنه اعتقادی و دفاع در عرصه سیاسی را در خود می‌دید، اما در این میان بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) برتر از هزاران مرد قدرتمند بیرق باورهای تابناک آسمانی و علم پیکار با سران ظلم و غصب و غارت را بر دوش گذاشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) در سال 57 تصریح کرد: کمک به هم نوع از اصول دین مبین اسلام به شمار می‌رود و در این باره خداوند متعال در آیه 8 و 9 سوره مبارکه انسان فرمود دوستی خدا کرده و به فقرا و نیازمندان به خاطر رضای الهی طعام دهید.

امام جمعه سلماس با تاکید بر اینکه باید بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه ساری و جاری شود افزود: معظم‌له تاکید بسیاری بر مصرف و حمایت از تولیدات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی را داشته و فرمودند که از تکرار زبانی چیزی حاصل نمی‌شود و باید بدان عمل کرد بنابراین باید بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه حمایت از تولیدات داخلی در جامعه عملیاتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار