معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی:
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: گناباد به قطب گردشگری در خراسان رضوی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 30 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رکنی در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت این اداره‌کل در شهرستان گناباد اظهار داشت: این شهرستان دارای تاریخچه‌ای بسیار غنی و ارزشمند است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه اقدامات صورت گرفته در این شهرستان نشان می‌دهد که گناباد به زودی به عنوان یک مقصد مهم گردشگری در استان مطرح خواهد شد.

وی به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی اشاره کرد و گفت: با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و همچنین ثبت جهانی قنات قصبه، گناباد به عنوان مقصد تاثیرگذار گردشگری در سطح استان تبدیل می‌شود.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: از سال گذشته 12 نقطه در سطح استان خراسان رضوی مورد توجه گردشگران اروپایی و آمریکایی قرار داشته است که یکی از این مقاصد شهرستان گناباد بوده و این باعث شده در راستای ارتقای ظرفیت‌های گردشگری شهرستان 3 پروژه موزه باستان‌شناسی، دفتر محلی ثبت جهانی قنات قصبه و مسیر دسترسی قنات قصبه را به بهره‌برداری برسانیم.

رکنی تاکید کرد: سیاست ما در امسال ورود به هر سه حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و بر همین اساس در سال 94 از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و تلاش ما این است که گناباد را به عنوان یک مقصد مهم تاثیرگذار گردشگری معرفی کنیم.

وی گفت: با توجه در استان هیچگونه اثر جهانی نداریم ثبت قنات قصبه در فهرست میراث جهانی می‌تواند کمک بزرگی به این موضوع کند.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی به تلاش‌های این اداره‌کل برای ثبت جهانی قنات قصبه اشاره کرد و گفت: با ثبت قنات قصبه در فهرست جهانی یونسکو این امیدواری بیش از پیش به وجود خواهد آمد که شهرستان گناباد به عنوان مقصد گردشگری در استان خراسان رضوی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار