در حال حاضر 200 شهر در دنیا به عضویت شبکه بین المللی شهرهای هوشمند پایدار در آمده اند که عضویت اصفهان به این شبکه زمینه ای ایجاد کرد که درهای نصف جهان برای ورود شهرهای هوشمند دنیا گشوده شود .
کد خبر: ۸۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 30 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، پیوستن اصفهان به شبکه بین المللی شهرهای هوشمند پایدار اگر چه بار مسولیت متولیان شهر را سنگین تر کرد اما یک الزامی جدی برای فراهم کردن زیرساخت های شهری و خدمات شهری و اقتصاد پایدار را سبب شد .
زیرساخت های شهری در یک شهر هوشمند پایدار از جمله مرتفع ساختن چالش های اصلی شهر مثل ترافیک و آلودگی هوا و کاهش اختلال در سیستم های شهری گفته می شود همانطورکه در خدمات شهری می توانیم به شفاف سازی فرآیندها و سازمانهای شیشه‌ای و کاهش بروکراسی اداری و بالا بردن کیفیت زندگی شهری و افزایش سطح رضایتمندی اشاره کرد.
برای ایجاد اقتصاد پایدار در یک شهر هوشمند پایدار نیز به درآمدهای ماندگار و کاهش هزینه های کلان شهری و ایجاد اشتغال ثابت باید رسید.
اگر چه اصفهان کنونی راه طویلی برای رسیدن به شهر هوشمند پایدار دارد اما قرار گرفتن در کنار شهرهای هوشمند جهان که به پایداری رسیدند تجربه ارزشمندی را برای متولیان اصفهان به ارمغان دارد.
آنچه قابل تعامل است اینکه در یک شهر هوشمند پایدار منابع طبیعی بایستی عادلانه و موثر مورد استفاده قرار گرفته و پایدار گردد .
همچنین تصمیمات امروز نبایستی آینده کودکان و نسل آینده و آنچه را که در آینده برمی‌گردد به خطر اندازد .
چنین جامعه‌ای بایستی زمینه بهداشتی و حیاتی و بی خطری را برای تعامل انسان ها فراهم سازد و زمینه تحصیلات و اشتغال و تفریحات سالم و سرگرمی ها و توسعه فرهنگی ایجاد شود.
در یک شهر هوشمند پایدار برقراری ارتباطات آزاد بین مردم و بخش اصناف و کلیه سطوح دولتی مهمند و تنوع فرهنگی و اقتصادی و محیطی در چنین شهری باید ارج گذاشته شود.
و نیز استفاده از منابع تجدید شونده مورد تایید و تشویق است و ضمن استفاده از منابع غیر تجدید شونده بایستی به حداقل برسد مصرف منابع تجدید شونده نباید بیشتر از میزان تولید تجدید آن شود .
پیوستن اصفهان به شبکه بین المللی شهرهای هوشمند پایدار این تکلیف را بر مسولان و متولیان شهر و امید را در دل مردم نصف جهان ایجاد می کند که بتوانیم به این مدینه فاضله دست یابیم.
همانطور که ماقبل از آن اصفهان به ۸ شبکه بین المللی پیوسته است.

۳۴ خدمت‌شهرسازی به صورت الکترونیکی ارایه میشود

شهردار اصفهان در این ارتباط به خبرنگار تابناک گفت : در حال حاضر ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک در این سایت ارائه می‌شود که به زودی این خدمات به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت تحقق شهر الکترونیک و شهر هوشمند، گفت: امیدواریم دیگر شاهد تجمع شهروندان در شهرداری نباشیم و مردم با استفاده از اینترنت و از منزل امور مربوط به شهرداری را انجام دهند. در حال حاضر بر اساس نظرسنجی، سه درصد مردم به صورت غیر حضوری نیازهای خود را برطرف می کنند که این میزان کم است و مردم باید بیشتر برای استفاده از خدمات الکترونیکی راهنمایی شوند تا امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
نوروزی با بیان اینکه بدون همراهی مردم با این فرآیندها شهر هوشمند محقق نمی شود، اظهار کرد: ارزش اقدام برای راه اندازی سایت جهت ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، کمتر از احداث پل‌های بزرگ شهر، حلقه بزرگ ترافیکی و مترو نیست زیرا این اقدام هم آرامش، آسایش و رضایت شهروندان را به همراه دارد و دست واسطه ها را هم کوتاه می کند.

مدیر کل ارتباطاتت و امور بین المللی شهرداری اصفهان نیز در این خصوص به خبرنگار تابناک اظهار داشت: شهر اصفهان در راستای توسعه چندجانبه‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌ها و سازمان‌های مهم بین‌المللی در حوزه شهرها، پس از طی فرآیندهای اداری، به عضویت سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (World Smart Sustainable Cities Organization) موسوم به WeGo درآمد.
ایمان حجتی گفت: در حال حاضر بیش از 200 شهر جهان در این سازمان عضویت دارند که می‌توان به پاریس، بروکسل، برلین، بخارست، آنکارا، ابوظبی، مکزیکوسیتی، سئول، اسلام آباد و... اشاره کرد.
مدیر کل ارتباطاتت و امور بین المللی شهرداری اصفهان تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفیت زندگی، خلاقیت در ارائه خدمات عمومی و تقویت رقابت های منطقه ای بسترسازی شده است.
در دنیایی که IT) فناوری اطلاعات و ارتباطات) حرف اول را میزند ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند پایدار در نصف جهان که یک شهر گردشگری هست بسیار پراهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار