کد خبر: ۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 27 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی قاضوی مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه گفت: جامعه امروز به لحاظ علم و تکنولوژی به پیشرفت های خیره کننده ای رسیده ولی به رغم این پیشرفت ها، ارزش های اخلاقی، کرامات انسانی و بزرگواری ها رشد نکرده است.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از مردم دعواهای خود را به دادگاهها می برند در حالی که در جامعه سنتی نه چندان دور، بزرگترها و ریش سفیدهای خانواده و محله به حل و فصل اختلافات و دعواها می پرداختند و شیرینی عفو و گذشت را در دل مردم به یادگار می گذاشتند.

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه گفت: در جامعه امروز ضد ارزش ها تبلیغ می شود و ارزش های ناب اسلامی و اخلاقی کم شده و ضد ارزش ها در حال تبدیل شدن به ارزش ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی افزود: باید در جشنواره های ملی عفو و گذشت به دنبال فرهنگ سازی در خصوص ارزش های ناب اسلامی و قرآنی بود و این ارزش ها را به گوش مردم رساند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: عفو و گذشت در دین اسلام جایگاه خاص و ارزشمندی دارد و از اوصاف پرهیزگاران است.

وی افزود: می توان با پیروی از زندگی معصومین (ع) فرهنگ متعالی عفو و گذشت را در جامعه جاری کرد که در این صورت پرونده های قضایی به حداقل می رسد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اعتلای مکارم اخلاقی در جمع مردم دنیا از مهمترین دلایل بعثت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بوده، گفت: اخلاق کریمانه نبی بزرگوار اسلام (ص) یکی از مهمترین دلیل گرایش مردم به دین مبین اسلام بوده که باید ما نیز از این اخلاق نبوی پیروی کنیم.

توکل حیدری افزود: در دنیای امروز بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر تبلیغات مخرب غربی، از اخلاق فاصله گرفته اند و رفتاری خارج از شئونات و ارزشهای اسلامی از خود نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه سالانه چندین هزار پرونده وارد محاکم قضایی می شود، اظهار کرد: این امر نشان می دهد فرهنگ عفو و گذشت در جامعه کمرنگ شده است.

پرویز علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جشنواره باارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره عفو و گذشت در استان گفت: 108 مقاله در 15 محور مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که امروز از نفرات برتر این بخش قدردانی می شود.

در پایان این جشنواره از صاحبان مقالات برتر و از اعضای تاثیرگذار شعب مختلف شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی که در صلح و سازش موثر بوده اند، با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

رونمایی از تمبر یادبود جشنواره ملی عفو و گذشت نیز از جمله دیگر برنامه های آیین اختتامیه این جشنواره بود.

طبق گفته مسئولان قوه قضاییه، سالانه صدها هزار پرونده وارد محاکم قضایی در سطح کشور می شود که این میزان را می توان با ترویج فرهنگ عفو و گذشت و همچنین کاهش نزاع بین افراد، به میزان چشمگیری کمتر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار