مهدی صفی خانی با بیان اینکه نخستین زاد و ولد گونه «پازن» در منطقه لشگردر ملایر مشاهده شد افزود: با وجود اعمال ممنوعیت برای ورود مردم به مناطق حفاظت شده در جریان شیوع کرونا، این محدودیت‌ها با دیدن زاد و ولد جانداران تشدید شد.
کد خبر: ۸۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 11 May 2020
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان از آغاز زاد و ولد حیات وحش و پیش بینی شرایط سختگیرانه برای ورود مردم به مناطق حفاظت شده برای پیشگیری از ورود استرس به گونه‌های جانوری خبر داد.

به گزارش ایرنا، صفی خانی بیان کرد: همه ساله از نیمه‌های اردیبهشت زاد و ولد گونه‌های جانوری آغاز شده و رصد و پایش وضعیت حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص از سوی کارشناسان محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین زاد و ولد گونه «پازن» در منطقه لشگردر ملایر مشاهده شد افزود: با وجود اعمال ممنوعیت برای ورود مردم به مناطق حفاظت شده در جریان شیوع کرونا، این محدودیت‌ها با دیدن زاد و ولد جانداران تشدید شد.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: شهروندان نیز نباید با حضور در مناطق محیط زیست موجب ایجاد استرس برای گونه‌های جانوری شوند چرا که استرس ایجاد شده شاید موجب مرگ گونه و بره هنگام زایمان شود.

صفی خانی تاکید کرد: همچنین در صورت نزدیک شدن انسان به بره‌ها و لمس و دست زدن به آنها، این گونه‌ها بوی انسان به خود گرفته و مادرشان از نزدیکی به بره و شیر دادن به او امتناع می‌کند و به خاطر یک سهل انگاری، بره حیوانات محکوم به مرگ می‌شوند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های ایجاد شده برای ورود مردم به مناطق حفاظت شده این استان تا زمان حصول شرایط مناسب برای بره‌هایی که در این فصل به دنیا می‌آیند ادامه دارد.

تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار