کد خبر: ۸۴۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 04 May 2020
 
 

تابناک/ آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی با ایجاد زیربناهای فرهنگی در جامعه محقق می‌شود و منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی است، گفت: بازارهای آسیای میانه بستر مناسبی برای عرضه کالای تولید داخلی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در دیدار با مدیرعامل و معاونان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ در کریدور جهانی شاخص ارزش‌های ملی و معنوی بوده است، اظهار کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی با ایجاد زیربناهای فرهنگی در جامعه محقق می‌شود و  منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جاده ابریشم در گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حاصل تلاش ایرانی‌ها بیش از دیگر اقوام است، تصریح کرد: ایران در طول تاریخ با دو رویکرد انتقال مذهب و فرهنگ مطرح بوده است.

 

وی با بیان اینکه دورنگری افق دید مدیران در عرصه‌های فرهنگ، سیاست و اقتصاد بسیار مهم است، تصریح کرد: یک مدیر با افق دید بلند، باید دارای اتاق اندیشه‌ورز قوی باشد.

 

آیت‌الله فلاحتی توجه به مسائل اقتصادی را مهم دانست و بیان کرد: اتاق اندیشه‌ورز باید با مدیر یک مجموعه هماهنگ باشد ضمن اینکه اعضای این مجموعه باید از اندیشمندان روز باشند و نباید بخشی فکر کنند.

 

امام جمعه رشت، وجود اتاق اندیشه‌ورز بیرونی و ناظر بر اتاق اندیشه‌ورز داخلی را اثرگذار دانست و گفت: بازاریابی از جمله اموری است که کم داریم و به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف، اظهار کرد: اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند و دل آنها به حال ما نسوخته و مسئولان باید این موضوع را در ایجاد روابط با کشورها مد نظر قرار دهند.

 

آیت‌الله فلاحتی به جمعیت بزرگ کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر علاقمند به برقراری مبادلات تجاری با ایران هستند ضمن اینکه شبه قاره هند بهترین ظرفیت محسوب می‌شود و با ایجاد کریدور ریلی می‌توانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، بازارهای آسیای میانه را بستر مناسبی برای عرضه کالای تولید داخلی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال جایگاه منطقه آزاد تجاری انزلی را ارتقا می‌دهد بنابراین هر قدر می‌توانید در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنید.

 

وی خواستار ایجاد اتاق اندیشه‌ورز به منظور ایجاد فضای صادراتی برای واحدهای تولید منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد فضای کار در منطقه آزاد باید اندیشیده شود.

 

آیت‌الله فلاحتی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی در راستای احیای ارزش‌ها تحقق پیدا کرده و در این عرصه موفق بودیم اما تا ایده آل‌ها فاصله داریم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، منطقه آزاد انزلی را محل آمد و شد فرهنگ‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما در برابر هشت هزار شهید گیلان مسئول هستیم بنابراین می‌طلبد از بخش فرهنگی مراقبت داشته باشید.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران مناطق آزاد باید دارای تفکر و کار جهادی باشند، اذعان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در منطقه آزاد انزلی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و کارهای فرهنگی را در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار