کد خبر: ۸۴۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 02 May 2020

     کیومرث صابری سردمدار طنز فاخر پس از انقلاب است

تابناک/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه کیومرث صابری سردمدار طنز فاخر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: شخصیت جدی و معنوی وی، به مراتب از شخصیت طنز او والاتر و درخور ستایش‌تر است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، یوسف نیک انجام به مناسبت فرا رسیدن یازدهم اردیبهشت سالروز درگذشت کیومرث صابری فومنی (گل آقای ایران زمین)، با گرامیداشت یاد و خاطره اش، به اهمیت گرامیداشت سالگرد این هنرمند ارزنده اشاره نمود و گفت: کیومرث صابری سردمدار طنز فاخر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و شخصیت جدی و معنوی وی، به مراتب از شخصیت طنز او والاتر و درخور ستایش‌تر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن ادامه داد: هرگز قلم و قریحه خود را جز در راه ایمان و باورش به کار نگرفت و این نشان از طبع بالای صابر فومنی بود.

وی، برگزاری مراسم و معرفی هنرمندان و آثار هنری آنان به ویژه صابری فومنی را برای عموم جامعه بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: آشنایی علمی و توأم کیومرث صابری با سیاست و ادبیات، موجب شد که نوشته‌های او، هم از حیث قالب و هم از حیث محتوا، غنی و درخور تأمل باشد. او نویسنده‌ای فرم‌گرا و در نظیره‌سازی از منابع غنی ادبیات فارسی، فوق‌العاده توانا و شیوة نگارش صابری، غیرقابل تقلید بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار