مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از احداث قلمستان توت اصلاح شده با ظرفیت ۸۰۰ هزار قلمه برای احیاء صنعت نوغانداری در روستای قادیکلا این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 27 April 2020

به گزارش تابناک مازندران از سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، مجید جعفری افزود: با صدور یک فقره مجوز تولید نهال توت اصلاح شده برای تامین غذای مورد نیاز کرم ابریشم کاشت قلمه های توت در روستای قادیکلا انجام شد.
وی ادامه داد : قلمه ها در ردیف و فواصل ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری از هم و با زاویه ۴۵ درجه در خاک نیز کشت و در حال حاضر بخشی از قلمه ها دارای کالوس و تعدادی نیز ریشه دار شدند.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی ۴۷۵ هکتار توتستان در مازندران برای تامین ماده غذایی کرم ابریشم وجود دارد. پرورش کرم ابریشم یکی از فعالیت های جانبی روستاییان بویژه زنان روستایی مازندران است.

دوره پرورش کرم ابریشم در مازندران از اواسط فروردین تا اواسط تیر ماه هر سال است و به همین دلیل هم توزیع تخم نوغان در استان از ماه فروردین آغاز می شود و تا پایان ماه اردیبهشت ادامه دارد.

روستاییان بخش های بندپی شرقی، غربی و بابلکنار شهرستان بابل ، قادیکلا و آهنگرکلا قائمشهر و لفور سوادکوه بیشترین فعالیت نوغانداری را در مازندران انجام می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار