کد خبر: ۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 27 August 2015

موسس و رییس هیات امنای موسسه مهد قرآن کشورگفت: دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی به توسعه برنامه های قرآنی دارد لیکن باید بیشتر شود.

حجت الاسلام فومنی الحائری روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در البرز افزود: دولت تدبیر و امید نگاه بهتری نسبت به دولت های دیگر به موضوعات قرآنی دارد.

وی اظهار داشت:کج سلیقگی و خودخواهی سبب متوقف شدن آزمون های سراسری حفظ ، ترجمه و تدبر کل قرآن کریم به مدت 8 سال شده بود که خوشبختانه با ایجاد رویکردی متفاوت این دوره ها احیا شد.

وی با اشاره به تربیت حافظان قرآن کریم در موسسه مهد قرآن گفت: جای خوشحالی دارد که فعالیتی که 23 سال پیش با حدود 40 قرآن آموز آغاز شد امروز به مرحله ای رسیده که سالانه یکصد قاری و حافظ کل تربیت می شود و از این بابت به عملکرد موسسه مهد قرآن و تمام خادمین آن می بالیم.

وی اظهار کرد: اگر به قرآن پایبندی داشته باشیم خداوند بزرگ همه برکات را ارزانی خواهد کرد.

فومنی الحائری با اشاره به این که دولت در هر بخشی سرمایه گذاری کرده آن بخش توسعه یافته است ، افزود: امروز مشاهده می کنیم که در ورزش سرمایه گذاری های کلان جواب داده است و کودکان و نونهالان بسیاری از ورزشکاران ایرانی و خارجی را می شناسند.

وی بیان کرد: اما اعتقاد دارم در بخش قرآنی چندان مناسب کار نکرده ایم و اگر از هر کودک و نوجوانی بخواهم نام 5 قاری جمهوری اسلامی ایران را نام ببرد از بیان آن عاجز خواهد بود!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار