کد خبر: ۸۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 27 August 2015
مشاور رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: متفاوت با اقتصاد سنتی و صنعتی، در اقتصاد دانش بنیان، تولید و بهره وری مبتنی بر دانش و فناوری است و درآمد زایی اصلی شرکت ها از راه تحقیق، توسعه، تولید و فروش فناوری است.
به گزارش ایرنا، محمد حسین صادقی شامگاه چهارشنبه در نشست با رییس پژوهشگاه مواد وانرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس، افزود: بدون داشتن دانش و فناوری نمی توان تولید و صنعت کشور را رقابت پذیر کرد.
وی با معرفی خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفائی به تشریح وضعیت موجود اقتصادی کشور و مشکل اشتغال خیل عظیم فارغ التحصیلان جویای کار پرداخت و بر لزوم رفتن به سوی اقتصاد دانش بنیان و دستیابی کشور به فناوری های مورد نیاز صنایع تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه مبالغ هنگفتی ارز بابت واردات انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت از کشور خارج می شود، گفت: باید با برنامه ریزی و بکارگیری الگوی مشخصی برای ورود فناوری و بومی سازی آن و سرمایه گذاری مشترک خارجی، تولیدات کشور را رقابتی و به سمت توسعه صادرات حرکت کنیم تا هم رشد اقتصادی مطلوب و هم اشتغال جوانان محقق شود.
صادقی اظهار داشت: پژوهشگاه ها باید با تحلیل وضعیت موجود و نگاه دقیق تر، پژوهش ها را کاربردی نموده و به سمت رفع نیازهای کشور سوق بدهند و اعضای هیات علمی و دانشجویان تلاش های خود را بر حل مشکلات صنعت و تجاری سازی یافته های پژوهشی متمرکز کنند.
وی در ادامه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد حمایت های تعریف شده خود را به شرکت های دانش بنیان دارای صلاحیت مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی ارائه نماید.
مشاور رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: صندوق نوآوری و شکوفائی با آسیب شناسی وضع موجود، رفتن به سوی عدالت منطقه ای از طریق توجه به مناطق دور دست، کمتر توسعه یافته، کمتر برخوردار، تحقق رشد فراگیر و توسعه متوازن در کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
خدمات صندوق در قالب کمک های حمایتی، انواع تسهیلات و مشارکت است که درچارچوب مقررات و ضوابط مصوب مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران به متقاضیان ارائه خواهد شد و این خدمات از سوی صندوق در قالب عقود اسلامی، مستقیماً یا بواسطه صندوق های همکار، بانک های عامل و شرکت های سرمایه گذار خطر پذیر انجام می پذیرد.
در این نشست معاونین، روسای پژوهشکده ها و اعضای هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی حضور داشتند.ک/3
7417/153544






رییس هیات امنای موسسه مهد قرآن:

دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی به توسعه برنامه های قرآنی دارد
کرج- ایرنا - موسس و رییس هیات امنای موسسه مهد قرآن کشورگفت: دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی به توسعه برنامه های قرآنی دارد لیکن باید بیشتر شود.
دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی به توسعه برنامه های قرآنی دارد
حجت الاسلام فومنی الحائری روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در البرز افزود: 
دولت تدبیر و امید نگاه بهتری نسبت به دولت های دیگر به موضوعات قرآنی دارد.
وی اظهار داشت:کج سلیقگی و خودخواهی سبب متوقف شدن آزمون های سراسری حفظ ، ترجمه و تدبر کل قرآن کریم به مدت 8 سال شده بود که خوشبختانه با ایجاد رویکردی متفاوت این دوره ها احیا شد.
وی با اشاره به تربیت حافظان قرآن کریم در موسسه مهد قرآن گفت: جای خوشحالی دارد که فعالیتی که 23 سال پیش با حدود 40 قرآن آموز آغاز شد امروز به مرحله ای رسیده که سالانه یکصد قاری و حافظ کل تربیت می شود و از این بابت به عملکرد موسسه مهد قرآن و تمام خادمین آن می بالیم.
وی اظهار کرد: اگر به قرآن پایبندی داشته باشیم خداوند بزرگ همه برکات را ارزانی خواهد کرد.
فومنی الحائری با اشاره به این که دولت در هر بخشی سرمایه گذاری کرده آن بخش توسعه یافته است ، افزود: امروز مشاهده می کنیم که در ورزش سرمایه گذاری های کلان جواب داده است و کودکان و نونهالان بسیاری از ورزشکاران ایرانی و خارجی را می شناسند.
وی بیان کرد: اما اعتقاد دارم در بخش قرآنی چندان مناسب کار نکرده ایم و اگر از هر کودک و نوجوانی بخواهم نام 5 قاری جمهوری اسلامی ایران را نام ببرد از بیان آن عاجز خواهد بود!ک/3







دیدارهای صمیمی مردم با استاندارد البرز در روزهای هفته دولت
کرج - ایرنا - استاندار البرز دیدار با مردم در فضای صمیمی در شهرستان های استان را دارای مزیت های بسیار دانست و گفت: روزانه در هفته دولت با بیش از 200 نفر از مردم در شهرستان ها دیدار صورت گرفته که مزیت های بسیاری دارد.
دیدارهای صمیمی مردم با استاندارد البرز در روزهای هفته دولت
به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در حاشیه دیدار با مردم شهرستان ساوجبلاغ در مسجد جامع این شهرستان، گفت: در این دیدارها مسوولان با مسائل و مشکلات مردم آن منطقه آشنا می شوند و همچنین مردم هم مطالبات خود را مطرح می کنند و در محل برای درخواست ها دستور صادر می شود.
وی تصریح کرد: هر ساله در هفته دولت با جمعی از مدیران استان در مسجد جامع شهر نشست و دیداری با مردم آن منطقه داریم و در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار می گیریم.
استاندار البرز افزود: امسال در هفته دولت، در هر شهرستان بالای 200 نفر ملاقات عمومی با مردم داشتیم، این دیدارها مفید است چرا که مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا می شوند و مردم هم مطالبات خود را مطرح می کنند و در محل دستور درخواست ها صادر می شود.
طهایی در خصوص محور درخواست های مردمی در شهرستانهای استان نیز گفت: بخشی به مسائل شخصی است اما اغلب موضوعات و مشکلات بصورت کلان مرتبط با شهرستانهاست.
وی همچنین علت همراهی مدیران کل دستگاه های اجرایی در جریان سفر به شهرستانها را نیز بیان کرد و افزود: گاهی نیاز است در عین واحد برای رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردمی، چندین دستور صادر شود که حضور مدیران و رسیدگی به آن امری ضروری است.
استاندار البرز روز پنجشنبه هم در سفر به شهرستان ساوجبلاغ با بیش از 200 نفر از مردم این منطقه دیدار و دستور رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها را صادر کرد.






دادستان عمومی و انقلاب طالقان معرفی شد
کرج -ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طالقان عصر چهارشنبه در آیینی معرفی شد.
دادستان عمومی و انقلاب طالقان معرفی شد
به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری طالقان، دراین آیین که رییس دادگستری استان البرز، فرماندار، امام جمعه و شماری از مسوولان و مدیران شهرستان طالقان حضور داشتند 'رهبر کوهستان نجفی' به عنوان دادستان عمومی وانقلاب طالقان کار خود را آغاز کرد.
دراین ایین از زحمات 'حسن جهانشاهلو 'دادستان عمومی وانقلاب ساوجبلاغ که طی دوسال با حفظ سمت، سرپرستی دادستانی طالقان را نیز برعهده داشت، قدردانی شد.ک/1
8029/ 6155






نماینده مجلس:دستیابی به توافق هسته ای کار مهمی بود که به راحتی حاصل نشد
کرج -ایرنا- نماینده مردم کرج درشورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکرات به بن بست نرسیده و اظهارنظر برخی از این افراد دراین زمینه بی معنی است، گفت: دستیابی به توافق کار مهمی بود که به راحتی حاصل نشده است.
نماینده مجلس:دستیابی به توافق هسته ای کار مهمی بود که به راحتی حاصل نشد
عزیز اکبریان روز پنج شنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: این مباحث درکشوری که ولایت فقیه بر تمام موضوعات نظارت و اشراف دارد، جای طرح شدن ندارد.
وی با اشاره به اینکه توافق هسته ای با شش قدرت جهانی کاری مهم بود، ادامه داد: به طور قطع انتقاد پی در پی از تیم مذاکره کننده و متن توافق کار راحت و آسانی است، اما دست یابی به این توافق به همین راحتی حاصل نشد.
اکبریان گفت: تیم مذاکره کننده مورد اعتماد مردم، دولت و رهبری هستند و تمام تلاش ها در جهت حفظ حقوق مسلم کشور به کار بسته شده و اگر اشکالاتی است، باید با همدلی و همزبانی آن را برطرف کرد.
نماینده مردم کرج خاطرنشان کرد: اگرچه برخی از ابهامات در متن برجام وجود دارد، اما باید در فضایی آرام و با نگاهی کارشناسانه همراه با درنظرگرفتن مصلحت کشور، در این موارد اعلام نظر کرد. 
اکبریان گفت: تحریم های دشمنان در سر لوحه آن امریکا در گذشته کشور را دچار نابسامانی اقتصادی کرده بود که این توافق بین ایران و کشورهای1+5،کشور را از حالت تحریم صد درصدی خارج کرد.
8029/1535




ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین سنگین است
کرج- ایرنا- رییس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در آزاد راه تهران - کرج - قزوین خبر داد.
ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین سنگین است
سرهنگ رضا اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: اکنون ترافیک در لاین شمالی بزرگراه تهران - کرج در محدوه خروجی مدرس قبل از شهرک خاتم الانبیا تا پل فردیس و در آزادراه کرج - قزوین محدوده پل فردیس تا مهرویلا سنگین است. 
وی اضافه کرد: در لاین جنوبی این آزاد راه وضعیت ترافیک به صورت نیمه سنگین ورروان گزارش شده است . 
اکبری یادآورشد: ترافیک در جاده کرج - چالوس نیمه سنگین است که پیش بینی می شود درساعت آینده ترافیک سنگینی راشاهد باشیم.
اکبری یادآور شد: با توجه به اوج سفرهای تابستانی ، از ساعت 14 روز جمعه ششم شهریور ماه الی دو بامداد روزشنبه هفتم شهریور ماه تردد خودروها از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است. 
وی اضافه کرد: همچنین تردد وسیله نقلیه ازساعت 17.30 روز جمعه ششم شهریور ماه الی دو بامداد روز شنبه هفتم شهریور ماه ازمرزن آباد به سمت کرج یکطرفه خواهد بود . 
وی گفت: این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران در حال بازگشت از سفر در این مسیر اجرا می شود. 
وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است. 
استان البرز دارای یکهزار و500 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است.ک/3 
2098/1535



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار