کد خبر: ۸۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 27 August 2015

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: شور و نشاط زایدالوصفی بین مردم شهرستان ها و روستاها در هفته دولت به دلیل بهره برداری از پروژه های مختلف عمرانی بوجود آمده است.
[شور و نشاط زایدالوصفی بین مردم در هفته دولت بوجود آمده است]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان رودبار اظهار کرد: از رسانه ها می خواهم به توفیقات دولت که همان توفیقات نظام است، بیشتر بپردازند و این حضور ارزشمند همدلی مردم و مدیران در هفته دولت را انعکاس دهند.
وی با اشاره به اینکه دولت به بخش کشاورزی توجه دارد، گفت : امسال برای اولین بار پس از سالها واردات گندم به کشور نداشتیم، در گیلان برای بیش از هفت ماه ذخیره گندم داریم در حالیکه در ابتدای دولت، گیلان 15 روز ذخیره داشت.
وی با بیان اینکه علیرغم تلاش های خادمان نظام در ابتدای دولت تدبیر و امید عقب ماندگی هایی در بخش آزاد راه، بزرگراه، راه آهن و راه های استان وجود داشت؛ افزود : امروز برای اتمام 14 کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین - رشت بیش از یک هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار لازم است در صورتی که در سالهای قبل با 250 میلیارد تومان قابلیت تمام شدن داشت.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه راه آهن قزوین - رشت نیز در دو سال قبل قرار بود بهره برداری شود، خاطرنشان کرد : در دو سال قبل متأسفانه پیشرفت ریل گذاری بسیار ناچیز بود که امیدواریم تا پایان سال 95 این راه آهن به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه به جد بدنبال رفع مشکل مردم منجیل و رودبار در بخش آزاد راه هستیم گفت: درخصوص پرداخت عوارض مشکلاتی وجود دارد که در سفر وزیر راه و شهرسازی به گیلان این مسئله مطرح خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا مردم این شهرستان آسیب نبینند و بحث پرداخت چندباره عوارض از سوی مردم باعث اشتباه در آمارها می شود.
استاندار گیلان به ساخت نمادی از هویت سرزمین گیلان در منطقه لوشان اشاره کرد و گفت : در طراحی این نماد که از ایده های نخبگان بهره گیری می شود .
وی با اشاره به اینکه تلاش های ویژه ای درخصوص آب روستایی، توسعه گازرسانی و نیز بهسازی راه های روستایی در این دولت انجام گرفته ؛ افزود : گیلان با همه زیبایی هایی که دارد نباید در خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف عقب ماندگی داشته باشد و زمانی که آمارها را نسبت به استان های دیگر مقایسه می کنیم در صورت وجود عقب ماندگی بسیار مکدر می شوم.
نجفی با بیان اینکه در بخش صنعت توفیقات خوبی در استان بدست آورده ایم، تصریح کرد : در بخش پتروشیمی لوشان دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است که تا سه ماه آینده بحث سرمایه گذاری توسط سه بانک عامل و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی انجام خواهد گرفت.
وی همچنین عزم دولت درخصوص گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار را بسیار جدی عنوان کرد و افزود : در این بخش همانند حوزه بهداشت که کارنامه موفقی ارائه شده؛ عمل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه قیمت نفت به حداقل رسیده، گفت: با توجه به تمامی مشکلاتی که بر سر راه این دولت وجود دارد پروژه های عمرانی بیش از سه برابر رشد داشته است و با دیپلماسی انجام گرفته این روند ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه حاضرم بیشتر وقتم را برای سرمایه گذار نه سرمایه بر بگذارم گفت : دولتی موفق خواهد بود که فرش قرمز برای بخش خصوصی پهن نماید تا برای ایجاد اشتغال گامهای موثری برداشته شود.
استاندار گیلان ضمن بیان اینکه در این دولت مجوزی برای ساخت شهرکهای ویلایی نداده ایم گفت : برای ساخت هتل و توسعه بخش گردشگری آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم و بانک ها موظفند از این بخش حمایت کنند.
وی با بیان اینکه به کسانی که در جهت ایجاد شغل تلاش می کنند احترام می گذاریم، افزود : این احترام فضایی را در استان و کشور فراهم می کند که رضایت مردم، شهدا و رهبری را در پی خواهد داشت و ما موظف هستیم اقدامات خود را به طور صحیح انجام دهیم.
26 طرح عمرانی در چهارمین روز از هفته دولت ، با حضور استاندار گیلان در شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.
پنج پروژه فرستنده دیجیتال شهرستان با اعتباری به مبلغ 9 میلیارد و 500 میلیون ریال، 11 پروژه گازرسانی با هزینه ای به مبلغ 85 میلیارد و 700 میلیون ریال و نیز 10 پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان با مبلغ 28 میلیارد و 450 میلیون ریال که مجموعاً 26 پروژه با هزینه ای به مبلغ 125 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
در هفته دولت سال جاری تعداد 103 پروژه عمرانی و طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 630 میلیارد ریال در شهرستان رودبار به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این پروژه ها ، 215 فرصت شغلی ایجاد شده است.
شهرستان رودبار در 76 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار