فرماندار محمودآباد گفت که تنها بیمارستان این شهرستان به ۱۳ دستگاه دیالیز مجهز شده است.
کد خبر: ۸۴۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 22 April 2020

علیرضا شریعت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیمارستان شهدای محمودآباد به عنوان تنها مرکز درمانی شهرستان فاقد تجهیزات دیالیز بود و بیماران دیالیزی باید برای درمان و انجام کارهای دیالیز به شهرهای مجاور می رفتند.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد ۶۰ بیمار دیالیزی دارد ، گفت : با افتتاح بخش دیالیز در این شهرستان میزان زیادی از مشکلات بیماران دیالیزی برطرف می شود.

فرماندار محمودآباد همچنین از اتمام ساختمان بخش دیالیز در سال جاری در بیمارستان شهرستان خبر داد و گفت : طبق توافقات انجام شده قرار شد مجمع خیرین شهرستان برای اتمام ساختمان نیمه کاری که قبلا برعهده پیمانکار بوده است و سقف اعتبار آن به پایان رسیده ورود پیدا کنند .

وی ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری های انجام شده مجمع خیرین شهرستان وارد میدان شدند تا احداث ساختمان را به اتمام برسانند و همچنین از طریق اعتبارات دولتی ، تجهیز این ساختمان انجام شود .

شریعت افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تجهیز بخش دیالیز انجام شد و حال نیاز است تا خیرین با اقدام جهادی خود ساختمان نیمه تمام را به پایان برسانند.

وی ادامه داد: این تجهیرات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری و در بیمارستان محمودآباد مستقر شد .

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با بیان اینکه سلامت زیرساخت و محور توسعه هر جامعه ای به شمار می رود گفت: برای شهر گردشگری مانند محمودآباد که میزبان مسافران زیادی در طول سال است یکی از عوامل توسعه، پیشرفت و تجهیز حوزه بهداشت و درمان است که نیاز به نگاه ملی دارد.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرستان محمودآباد نیز گفت: در حال حاضر تمام اولویت مجمع خیرین شهرستان اتمام این پروژه است و سعی خواهیم کرد در کوتاه مدت این ساختمان بهره برادی شود.

نورالله قلی زاده افزود : هزینه های برآورد شده برای اتمام این ساختمان نیمه کاره حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تومان شده است که مجمع خیرین آن را تعهد کرده است .

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت فعالیت عمرانی مانع از پیشرفت کار در ۲ ماه اخیر شده است ، گفت : تاکنون حدود ۸۰ درصد کار ساختمان دیالیز به پایان رسیده است و از اول هفته جاری نیز نیروهای عمرانی با جدیت کار را آغاز کردند تا هرچه سریع تر شاهد افتتاح بخش دیالیز در بیمارستان محمودآباد باشیم.

شهرستان محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارای دو بخش و ۸۵ روستا می باشد. بیمارستان شهداء تنها بیمارستان این شهرستان ساحلی است که با ۵۴ تخت فعال دارای بخش های داخلی ، جراحی، زنان ، اطفال، آی سی یو و سی سی یو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار