استاندار خوزستان مطرح کرد:
در پاسخ به اینکه برخی از شهروندان رامشیری که در پتروشیمی‌های بندرماهشهر مشغول بودند، اخراج شده‌اند، گفت: کسی حق اخراج ندارد؛ به شهروندان رامشیری اطلاع دهند یک هفته یا ۱۰ روز سرکار نیایند، اما حقوق برقرار باشد و به عنوان مرخصی در نظر گرفته شود تا شرایط رامشیر عادی شود.
کد خبر: ۸۳۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 18 April 2020

غلامرضا شریعتی پس از نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان رامشیر، اظهار کرد: به علت یک یا دو مورد بی‌احتیاطی و رفتار خطرناکی که در رامشیر انجام شد، در روز سیزدهم فروردین در روستای مطبگ و بعد از آن در دو روستای رمیله و طبره با طغیان بیماری در این روستاها مواجه شدیم که به نوعی به نسبت جمعیت، طغیانی در شهرستان رامشیر تلقی می‌شود.

وی افزود: مشکلات جدی پیش آمد اما خدا را شاکریم که مرگ و میر در شهرستان رامشیر تاکنون حداقل بوده است. مهمترین مساله در اپیدمی، کنترل مرگ و میر و بعد از آن جلوگیری از مبتلا شدن است.

تلاش برای کنترل طغیان کرونا در رامشیر 

شریعتی گفت: با طغیان ابتلا و شیوع در رامشیر مواجه بودیم و سریعا ستاد شهرستانی مقابله با کرونا وارد کار شد و از روستاها مراقبت کرد. در شهر نیز شهردار ورود کرد و اقدامات خوبی انجام شد. 

وی بیان کرد: خوشبختانه بیمارانی داشتیم که بهبود یافتند. مورد بدحال و خطرناک وجود ندارد و مهمترین مورد، مبتلا شدن نوزاد دو سه روزه همراه با مادر بود اما حال عمومی این نوزاد خوب است. 

شهروندان رامشیری در خانه بمانند

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید تلاش شود این طغیان سریعا کنترل شود، تاکید کرد: اوضاع علی رغم طغیان، در کنترل و پایدار است. فعلا از این بابت مورد خاصی نداریم. بیماران را نیز در قرنطینه نگه داشته‌ایم. هم روستاییان و هم شهروندان رامشیر در خانه بمانند.

وی افزود: تاکید ما بر این است که در خانه بمانند و به فرماندار نیز گفتم اگر تصمیمات خاصی برای رامشیر لازم است، اتخاذ شود.

تعطیلی بازار رامشیر / فعالیت ادارت با ۲۰ درصد پرسنل

شریعتی بیان کرد: بنا شده است که بازار رامشیر به طور کامل تعطیل شود و فعالیت ادارات این شهرستان نیز در هفته پیش رو مانند هفته‌های قبل در استان باشد، یعنی ۲۰ درصد پرسنل به صورت کشیک خواهند بود. البته دستگاه‌های امدادی و خدماتی شامل این تصمیم‌گیری نیستند تا بتوانیم بیماری را هر چه سریعتر کنترل کنیم.

کسی حق اخراج پرسنل رامشیری را ندارد

وی در پاسخ به اینکه برخی از شهروندان رامشیری که در پتروشیمی‌های بندرماهشهر مشغول بودند، اخراج شده‌اند، گفت: کسی حق اخراج ندارد. اگر می‌خواهند احتیاط کنند که لازم است، اشکالی ندارد. به شهروندان رامشیری اطلاع دهند یک هفته یا ۱۰ روز سرکار نیایند، اما حقوق برقرار باشد و به عنوان مرخصی در نظر گرفته شود تا شرایط رامشیر عادی شود و افراد بتوانند سرکار خود حاضر شوند. اما کسی حق ندارد به این دلیل پرسنل را اخراج کند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرمانداران ماهشهر و رامشیر موظف‌اند مساله را دنبال کنند. این دستور را اجرا کنند و اگر مواردی هست به بنده گزارش دهند. شرکت‌های حمل بار و پتروشیمی نباید چنین مواردی را ایجاد کنند.

وی گفت: البته در ماهشهر باید مراقبت لازم انجام شود زیرا قطب صنعتی و سرمایه‌ای کشور و قطب واردات کالاهای اساسی کشور است و نباید درگیر بیماری شود زیرا گرفتاری ما بیشتر خواهد شد. اما اینکه از این منظر بخواهند پرسنل را اخراج کنند؛ چنین حقی ندارند.

شریعتی بیان کرد: می‌توانند به پرسنل ساکن رامشیر اعلام کنند تا شرایط عادی شود، سرکار حاضر نشوند البته همراه با پرداخت حقوق به پرسنل باشد تا شهرستان رامشیر به شرایط ثابت و عادی بازگردد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار