معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: پایگاه ملی نوشیجان با حضور مدیر‌کل دفتر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۸۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 27 August 2015
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: پایگاه ملی نوشیجان با حضور مدیر‌کل دفتر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.

به گزارش تسنیم؛علی خاکسار اظهار داشت: پایگاه‌ها تشکیلات فنی و تخصصی هستند که در کنار آثار و جاذبه‌های خاص تاریخی ایجاد می‌شوند و از جمله امتیازات انتصاب مدیر پایگاه توسط معاون میراث فرهنگی کشور، اجرای سیستم‌های سازمانی در زمینه حفاظت، مرمت واحیای آثار است.

وی افزود: ساماندهی، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با هماهنگی اداره کل پایگاه‌های و زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور و اختصاص بودجه و ردیف ملی به صورت سالانه به پروژه از دیگر امتیازات پایگاه است.

خاکسار تصریح کرد: نوشیجان یکی از آثار شاخص دوره ماد در استان همدان و قدیمی‌ترین الگوهای معماری ایرانی است که بر فراز تپه‌ای طبیعی قرار گرفته و از نظر مطالعاتی و تاریخ معماری و هنر ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به منظور حفاظت، مرمت، ساماندهی و پژوهش‌های مورد نیاز، از سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد ساختمان پایگاه پژوهشی، استقرار نیروهای ساماندهی، اصلاح مرمت‌های اضطراری در پوشش حفاظتی و بنا ایجاد شده و تداوم دارد.

خاکسار با اشاره به اینکه از همان زمان پیگیری برای ایجاد پایگاه ملی انجام گرفت لیکن موفق به اخذ مجوز نشدیم، اظهار داشت: سرانجام امسال این مجوز گرفته شد و همزمان با سفر هیئت دولت نیز در مراسمی پایگاه نوشیجان افتتاح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار