رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت‌نام یازده هزار و ۴۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 14 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خسرو مرادی ، اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری (25 اسفند سال قبل) تا امروز (26 فروردین)، یازده هزار و 450 نفر متقاضی بیمه بیکاری در کرمانشاه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 6116 نفر واجد شرایط برقراری بیمه بیکاری هستند که پس از بررسی نهایی، تعداد دیگری ریزش خواهیم داشت و در نهایت بیمه بیکاری برای واجدین شرایط برقرار خواهد شد.

رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در روزهای ابتدایی همه افراد که حتی واجد شرایط نبودند هم امکان ثبت‌نام داشتند، اضافه کرد: چندی قبل ثبت‌نام افرادی که مشمول قانون کار نیستند محدود شد و بیشتر حدود پنج هزار نفری که واجد شرایط نیستند، مربوط به روزهای اول ثبت نام است.

به گفته مرادی، از بین واجدین شرایط نیز 3479 نفر از ثبت‌نامی‌ها حوادث غیرمترقبه که مرتبط با شیوع بیماری کرونا است را به عنوان دلیل بیکاری انتخاب کردند و 1300 نفر نیز تعطیلی کارگاه را مطرح کردند که می‌تواند متاثر از شیوع این بیماری باشد.

وی از رشد قابل توجه ثبت‌نام متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در کرمانشاه در یک ماهه اخیر خبر داد که ناشی از رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا است و عنوان کرد: فروردین سال 1398 حدود 280 نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند.

رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست، گفت: افراد 30 روز پس از بیکار شدن مهلت ثبت نام بیمه بیکاری دارند و فقط در صورت ارائه مدارک موجه زمان آنها تا 90 روز قابل افزایش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار