با حضور معاون علمی رئیس جمهور؛
نخستین خط تولید کیت سرولوژی کرونا در کشور در شرکت دانش بینان پیشتاز طب زمان در شهرک بهارستان کرج راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۳۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 11 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: نخستین خط تولید کیت سرولوژی کرونا در کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شرکت دانش بینان پیشتاز طب زمان در شهرک بهارستان کرج راه اندازی شد.

وحید یونسی، مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت: کیت‌های سرولوژی کرونا با هدف تشخیص این که آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به تولید رسید.

وحید یونسی افزود: این محصول به لحاظ کاربردی در کنار کیت‌های تشخیصی است و به عنوان یک ابزار صرف تشخیصی نیست و موازی با کیت‌های تشخیصی کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: بنابراین این کیت‌ها با بررسی جوامع و مشاغل مختلف در سیاستگذاری استفاده می‌شود و این کیت‌ها به پزشکان و سیاست گذاران نظام سلامت کمک می‌کند که موضوع فاصله گذاری هوشمند در شهر‌ها و مشاغل مختلف اجرایی شود.

یونسی افزود: این کیت‌های تشخیصی ابتدا در برخی از مشاغل که ریسک بالایی دارند مانند کادر درمان و ارتباطاتی که نمی‌تواند قطع شود آغاز و بررسی می‌شود که چه درصدی از این افراد با بیماری ویروسی کرونا مواجه شده اند و پس از آن به ترتیب وارد خوشه‌های مختلف جوامع می‌شود تا به یک دید کلی و جامعی از اتفاقاتی که در ٢ماه گذشته با این بیماری ایجاد شده به آن برسیم.

مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت: پنج هزار آزمایشگاه در کشور می‌توانند از این کیت‌ها استفاده کنند و محدودیتی وجود ندارد چرا که توان تولید این ٢ مجموعه دانش بنیان هشت میلیون تست در ماه است.

یونسی افزود: کاربرد اصلی این کیت برای این موضوع است که مشخص شود در کدام مناطق وضعیت قرمز بوده و شیوع بیشتر یا سابقه ویروس در هر منطقه با این تست‌ها به چه شکل است.

او گفت: هر کیت در ٧٥دقیقه ٩٦ نفر را تست می‌کند و در نوع خود این کیت‌ها در دنیا کم نظیر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار