استاندار آذربایجان شرقی
وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت کشور به سمت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه صادرات صورت گیرد که امروز طرح‌هایی که در زمینه انتقال گاز افتتاح می‌شود مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌آورند.
کد خبر: ۸۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 26 August 2015
به گزارش تابناک تبریز استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات گاز ایران به ترکیه، ارمنستان و شمال عراق، گفت: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه صادرات بوده و همه مجموعه دولت باید برای پسا تحریم قدم بردارند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت گاز استان، اظهار داشت: امروز دولت تدبیر و امید با نفت 40 دلاری و تنگناهای بسیار وزارت نفت سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی را در زمینه افزایش تولید گاز و انتقال آن در کشور انجام داده است.

وی افزود: امروز در هفته دولت قدردان زحمات مجموعه‌ای از کارگزاران دولت تدبیر و امید هستیم که در یکی از حیاتی‌ترین عرصه‌های صنعت کشور فعالیت می‌کنند و چه بسا با پیشرفت زمان اهمیت گاز از نفت هم بیشتر شود و در تلاشیم به زودی به عنوان اولین کشور دارای ذخایر نفتی جهان مطرح شویم.

جبارزاده یادآور شد: در گذشته درآمدهای نفتی در جاهایی غیر از صنعت نفت و گاز که افزاینده سرمایه و زیربنای توسعه پایدار هستند صرف شد و در دولت گذشته فرصت سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این زمینه با درآمدهای نفتی بالای 100 دلار گرفته شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با صادرات گاز ایران به ترکیه، ارمنستان، و شمال عراق بخشی از اقتصاد مقاومتی در عرصه گاز و انرژی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: همه مجموعه دولت باید برای پساتحریم قدمی بردارند که بحث تامین گاز مورد نیاز استان آذربایجان‌شرقی در مصارف خانگی و صنعتی از جمله این آمادگی‌ها می‌تواند باشد.

جبارزاده اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی هر سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاری اقدام کند از نظر تامین گاز، برق، آب و زمین مورد نیاز مشکل و محدودیتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به 81 روستای استان که 6 هزار و 500 خانوار را پوشش می‌دهند، افزود: حلاوت بهره‌مندی روستاییان از نعمت گاز بیشتر از سایر نعمت‌ها و امکاناتی است که تاکنون از آن بهره‌مند بودند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از جمله نهادهایی بوده است که در دو سال گذشته تمام و کمال برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام کردند و تاکنون هیچ مشکلی برای مجموعه مدیریتی استان ایجاد نکرده‌ان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار