رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل گفت: با توجه به بروز برخی از بیماری‌ها در زنبور‌عسل و ضرورت مداوای آنها با داروهای موثر، راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های زنبور در استان اردبیل ضروری است.
کد خبر: ۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 26 August 2015

سید فردین صفوی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: نبود داروهای موثر برای درمان بیماری‌های زنبور‌ عسل که سبب ورود داروهای قاچاق و تقلبی در بازار شده به افزایش تلفات این حشره در استان منجر شده است.

وی افزود: از همین رو باید نسبت به راه‌اندازی آزمایش‌های تشخیص بیماری‌های زنبور‌ عسل با همکاری اتحادیه در هر استان اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل یادآور شد: به دلیل عدم نظام‌مند بودن و مدیریت ضعیف اتحادیه سراسری صنعت زنبورداری به معنای واقعی به چالش کشیده شده و به خواسته‌های زنبورداران جامه عمل پوشیده نمی‌شود.

صفوی پیشنهاد کرد که اتحادیه کشوری در فروش و صادرات عسل و واردات موم و همچنین اصلاح نژاد ملکه و واردات ملکه زنبور‌عسل گام‌های مثبتی را برداشته و از سردرگمی در این زمینه فعالان را نجات بدهند.

وی با ابراز گله‌مندی از برگزار نشدن جشنواره برداشت عسل در استان اردبیل به عنوان قطب تولید این محصول افزود: حداقل پیشنهاد می‌کنیم تا متولیان امر نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم عسل از تولید به مصرف تلاش کنند.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل یادآور شد: این امر سبب می‌شود تا بازار از حالت رکود خارج شده و عسل به طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان با قیمت عادلانه و بدون واسطه برسد که با این روش رقابت سالم نیز بین اتحادیه هر استان ایجاد می‌شود.

صفوی به مصرف‌کنندگان نیز توصیه کرد در صورت خرید عسل یا شهد آن به نشان معاونت غذا و دارو و استاندارد توجه کنند و بالاتر از 60 هزار تومان برای یک کیلوگرم عسل طبیعی بدون تغذیه نرخ دیگری را پرداخت نکنند، چراکه قیمت‌های بالاتر سودجویی فروشندگان است.

ما نیز از برچیده‌ نشدن بساط عسل‌فروشی‌های بین راهی ناراحت هستیم

وی در مورد برچیده نشدن بساط عسل‌فروشی‌‌های بین راهی در محور اردبیل ـ سرعین گفت: ما قبل از تابستان با جلسات متعدد سعی و تلاشمان بر این بوده تا به هر شکل ممکن جلوی فروش عسل بین‌راهی و گاه تقلبی در محور گردشگری اردبیل ـ سرعین گرفته شود اما برخی از مسئولان به وعده‌های خود عمل نکرده و ما شاهد فعالیت این عسل‌فروشی‌های بین‌راهی بودیم که به معنای واقعی به چهره عسل سبلان خدشه و ضربه‌ای حقیقی وارد کرده است.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل ضرورت بازنگری در امر بسته‌بندی عسل و صادرات آن را به شکل مناسب یادآور شد و بیان کرد: مشکل بسته‌بندی ضعیف عسل سبب شده صادرات این محصول به صورت فله‌ای به بازارهای خارجی انجام شود در حالی که با برند عسل سبلان می‌توان بازار کشورهای ترکیه‌، اروپایی و آمریکایی را به دست آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار