وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:تا پیش از پایان دولت یازدهم بیمارستان اکباتان آماده بهره برداری و در عین حال ۵ بیمارستان دیگر نیز احداث می شود.
کد خبر: ۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 26 August 2015
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:تا پیش از پایان دولت یازدهم بیمارستان اکباتان آماده بهره برداری و در عین حال ۵ بیمارستان دیگر نیز احداث می شود.

به گزارش مهر؛ دکتر سید حسن هاشمی در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان همدان پس از افتتاح بیمارستان فرشچیان به دیدار خانواده آن خیر مرحوم رفت و اظهار داشت: حتما روح آن مرحوم نیز در بین ما حضور دارد و چه زیباست که ما از تصمیماتی که ایشان در زندگی خود گرفتند بهره برداری می کنیم و مردم از آن بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: خیر و خیرات بهترین تصمیمی است که یک انسان می تواند در طول زندگی خود بگیرد و علما نیز از خیرات به عنوان صدقه ای جاری تا قیامت یاد می کنند و بهترین تصمیم زندگی خیر و خیرات است که حاوی ثواب های بسیار زیادی برای انسان است.

هاشمی با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماری های کشور مربوط به بیماری های قلبی است افزود: فشار خون و سکته قلبی ناشی از مصرف روغن، قند، شکر و نمک و همچنین عصبی بودن است و اخداث این بیمارستان با توجه به سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر می تواند گام بزرگی برای بیماران قلبی و عروقی در استان همدان باشد.

وزیر بهداشت گفت: اینکه انسان هدف دارد که دکتر، استاد ممتاز شود یا اگر بهترین مقالات را در بهترین مقالات و کنگره های بین المللی ارائه کند خوب است اما تنها چیزی که از انسان باقی می ماند اعمال خیر و عام المنفعه است که سود آن به مردم و نیازمندان می رسد.

وزیر بهداشت ضمن ادای احترام به روح مرحوم فرشچیان گفت: به مرحوم فرشچیان باید تبریک گفت که فرزندان عزیزانشان در راه ایشان قدم بر می دارند و تلاش می کنند تا زندگی خود را وقف کار خیر و نیکو کنند.

دکتر هاشمی گفت: بیمارستان مرحوم فرشچیان در اختیار اساتید قرار می گیرد تا محل رجوع دردمندان، نیازمندان و مستمندان باشد و امیدوارم همان گونه که آن مرحوم انتظار داشت بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

وی خطاب به پرسنل این بیمارستان گفت: شما نیز در این امر شریک هستید و لازم است تا با روی گشاده، اخلاق خوب و تبحری که دارید رضایت بیماران و همراهان آنها که همانا رضایت خداوند است را فراهم آورید و توجه داشته باشید که برای خدمت به مردم بین پزشک، پرستار و گروه های دیگر پزشکی و خدمه مراکز درمانی هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر اخیر خود به شهر مقدس قم گفت: در این سفر آیت الله وحید خراسانی به بنده توصیه کردند که شما پزشکان، پرستاران و گروه های پزشکی قدر شغل خود را بدانید و بدانید که آه و ناله بیمار نزدیک تر از هر آهی به خدا است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که تا پیش از پایان دولت یازدهم بیمارستان اکباتان آماده بهره برداری و خدمت رسانی به مردم شود و در عین حال از ساخت ۵ بیمارستان دیگر در این استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: دولت مصمم است تا راه نرفته ۳۰ سال گذشته را با درایت، استقامت، توکل به خدا و استعانت از امام رضا همواره بتوانیم با قوت و قدرت طی کند تا عدالت در سلامت نه به معنی واقعی بلکه در حدی که مردم مجبور نباشند از شهرهای مختلف راهی تهران یا مراکز استان ها شوند محقق شود.

هاشمی گفت: امیدوارم بیماران بیش از پیش حمایت مالی شوند زیرا در برخی موارد هزینه های کمر شکن درمان باعث فقر مردم می شود که البته حمایت های مالی در ۲ سال گذشته بیشتر شده و در گذشته بودند افرادی که مجبور بودند برای پرداخت هزینه های درمان، اموال خود و حتی فرش زیر پایشان را بفروشند.

وی از دکتر روحانی به دلیل توجه و تأکید ویژه ایشان به سلامت مردم تشکر کرد و گفت: در اطراف میز دولت در حالی که همه وزرا و مسئولان کشور برای حل مشکلات حوزه خود نیازمند اعتبار بودند ایشان به دلیل حمایت از محرومان و شناحتی که از مشکلات آنها داشتند سلامت را در اولویت برنامه های خود قرار دادند و من بارها مشاهده کرده ام که ایشان ۵ شبانه روز استراحت نکرده اند و یک سال و نیم بسیار پر التهاب را پشت سر گذاشتند.

وزیر بهداشت از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای نیز قدردانی کرد و افزود: من به لحاظ حرفه پزشکی علاوه بر بیماری ها، نگرانی ها و گرفتاری هایی که برای تمام دولت مردان وجود دارد آگاهی دارم زیرا آنها قصد خدمت به مردم را دارند و تا بحال اقدامات بسیار ارزشمندی برای کشور انجام داده اند اما به دلیل کمبود اعتبار نمی توانند به صورتی که می خواهند عمل کنند.

دکتر هاشمی از پذیرفتن حق هسته ای ایران ابراز خوشحالی کرد و یادآور شد: امیدواریم سال آینده شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور باشیم و دل های مردم بیشتر متوجه یکدیگر شود و از طرفی مهربانی، محبت، اقدامات خیر خواهانه و عام المنفعه بیشتر شود چرا که اینها در سالم سازی محیط کشور و اخلاق مداری موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت تأکید کرد: باید قبول کنیم که در گذشته اخلاق مداری آسیب دید در حالی که پیامبر اسلام برای ارتقا مکارم اخلاق مبعوث شدند و اقدام ارزشمند مرحوم فرشچیان نیز در راستای ارتقای اخلاق در جامعه بود امیدواریم در سایه آسایش و رفاه مردم، اخلاق اسلامی هر چه بیشتر بر فضای کشور حکم فرما شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار