ایرج رئیسیان خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه در ایام عید احتمال افزایش بیماران کرونا وجود دارد، گفت: بیمارستان صحرایی در مرکز استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 14 March 2020

Image result for ایرج رئیسیان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مبارزه با کرونا به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین تجهیزات پزشکی لازم برای درمان بیماران کرونایی در استان اندیشیده شده است، اظهار داشت: با توجه به‌احتمال افزایش بیماران کرونا در ایام تعطیلات عید نوروز بیمارستان صحرایی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود.

وی بابیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی از سوی نیروهای مسلح برای سراسر کشور در حال تهیه است، افزود: هنوز سهم استان از این امکانات مشخص نشده و به‌زودی برای تخصیص این سهمیه پیگیری می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با تأکید بر اینکه شهرداران، دهیاران و دیگر دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس به‌طور ویژه در تلاش باشند، تصریح کرد: اصلی‌ترین رسالت این ستاد، پیگیری و در گام عملیاتی قرار گرفتن تمامی مصوبه‌های ملی است.

رئیسیان با اشاره به اینکه برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی و بینابینی با کمک دستگاه‌های اجرایی اقدام‌های خوبی انجام شد و تقسیم‌کار برای اجرای این طرح در استان در دست اجرا است، یادآور شد: بسیج ملی مبارزه با کرونا تصویب‌شده است و برای اجرای این طرح در استان دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته گردشگری و اماکن عمومی نظارت‌های دقیقی از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بین‌راهی، رستوران‌ها و… برای مقابله کرونا ویروس و رعایت نکات بهداشتی نظارت‌های دقیقی داشته باشند، اضافه کرد: در جایگاه‌های سوخت از جابجایی وجه نقد جلوگیری شود و انجام فرایند سوخت‌رسانی از سوی کارکنان جایگاه‌های سوخت انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار سمنان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی تا اواسط فصل بهار در آماده‌باش باشند و هرگونه تعطیلات اداری صرفاً با تائید رئیس‌جمهوری در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

رئیسیان بابیان اینکه نوروز گاه‌ها امسال برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: شفاف‌سازی، اقناع‌سازی و آموزش باید همانند روزهای گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باشد.

وی گفت: اعطای مرخصی برای زندانیان غیر خطرناک، تأمین کلی اقلام بهداشتی و اطمینان از ثبات اقلام غذایی ویژه نوروز ۹۹ ازجمله اقداماتی است که در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اعلام کرد: بر اساس مصوبه ریاست کمیته گردشگری و فضای ورزشی در کشور، استان‌ها موظف به تأمین زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت هتل‌ها برای استراحت پزشکان و نیروهای درمانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار