روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ثبت چهارمین تست مثبت کرونا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، ۸ نتیجه آزمایش دریافت شد که طی آن ۱ مورد مثبت مبتلا به کرونای دیگر برای جهرم به ثبت رسید.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این خصوص گفت: تقریبا بصورت روزانه نمونه‌هایی از بیماران مشکوک به کرونا برای تشخیص به مرکز استان و یا تهران ارسال می‌شود که تاکنون نتیجه ۸ نمونه را دریافت کردیم که از بین آن‌ها ۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد؛ این مورد مثبت مربوط به یک خانم ۳۴ ساله جهرمی است که در شرح حالش سابقه مسافرت گزارش شده است.

او افزود: حال عمومی بیمار خوب است و درحال طی کردن مراحل درمان است.

رحمانیان ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم هشدار‌ها را جدی بگیرند؛ بخصوص از مسافرت بپرهیزند و از تردد‌های غیرضروری در داخل شهر نیز خودداری کنند و در خانه بمانند.

او همچنین گفت: از همشهریان محترمی که در روز‌های گذشته سابقه مسافرت داشته اند می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و خانواده، حتما با همکاران ما در معاونت بهداشتی دانشگاه تماس بگیرند تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت کنند.

رحمانیان گفت: سرعت شیوع ویروس کرونای جدید بسیار زیاد است و فقط با رعایت نکات بهداشتی است که می‌توان از همه گیری آن جلوگیری کرد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ۹۸) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و اجتماعات از جمله راهکار‌های پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار