سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تولید فرآورده‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 01 March 2020

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تولید فرآورده‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

 

کیانوش جهانپور در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره اینکه مدیریت تولید فرآورده‌های بهداشتی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است افزود: مدیریت توزیع فرآورده‌های بهداشتی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واگذار شده است.
وی گفت: اولویت وزارتخانه در توزیع فرآورده‌های بهداشتی تأمین نیاز است و پاسخگویی به تقاضا در مرحله بعدی است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: پس از تأمین نیاز واقعی در مراکز درمانی اقلام بهداشتی توزیع خواهد شد.
آقای جهانپور افزود: چگونگی توزیع اقلام بهداشتی تابع برنامه ریزی و اولویت‌های تعیین شده است.

۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بهبود ۱۲۳ نفر از مبتلایان قطعی به بیماری کرونا خبر داد.

آقای کیانوش جهانپور در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز شیوع بیماری «کووید ۱۹» تاکنون ۵۹۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۳ نفر فوت کرده اند.
وی افزود: آمار رسمی ۲۴ ساعت گذشته با توجه به آخرین یافته‌های آزمایشگاهی ۲۰۵ نفر مبتلای قطعی به «کووید ۱۹» داشته ایم که این آمار در استان‌های مختلف به این شرح است:
۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان (این استان به کانون شیوع تبدیل می‌شود)، یک نفر ایلام، ۸ نفر فارس، ۶ نفر آذربایجان شرقی، ۴ نفر سمنان، ۶ نفر قزوین، یک نفر سیستان و بلوچستان، ۱۲ نفر اصفهان (کاشان تعداد مبتلایان در کاشان رو به افزایش است)، ۱۸ نفر مرکزی (به دلیل نزدیکی به قم تعداد مبتلایان در استان مرکزی رو به افزایش است)، ۱۲ نفر مازندران، یک نفر خراسان جنوبی، ۳ نفر اردبیل، ۸ نفر البرز، ۵ نفر کردستان، ۴ نفر خوزستان و ۴ نفر یزد تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد بهبود یافتگان ۱۲۳ نفر از استان‌های مختلف بوده اند و ما همچنان تأکید بر خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی داریم.
آقای جهانپور گفت: با رعایت کاهش تردد، کاهش سفر‌های شهری، رعایت بهداشت فردی و عمومی و حضور نیافتن در تجمعات می‌توانیم از این بیماری مصون بمانیم.

کاهش ساعات کار ادارات در اختیار استانداری است
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کاهش ساعت ادارات به مدت حداقل دو ساعت در اختیار استانداری هاست.
کیانوش جهانپور در محل ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در خصوص ساعات کار ادارات و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی افزود: این مسئله به نظر استانداران مربوط است و ما می‌خواهیم ساعات کار کاهش یابد تا در ادارات، نهار و تجمع برای نهار ایجاد نشود.
جهانپور تاکید کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و یا جانبازان، فعالیت، ​ دورکاری و یا مرخصی آن‌ها به نظر استاندار مرتبط است و ترجیحا دورکاری و یا مرخصی برای این افراد تایید شده است.
وی گفت: افرادی که بیماران زمینه‌ای مانند دیابت دارند و یا دارو‌های سرکوبگر ایمنی مصرف می‌کنند امن‌ترین مکان برای آن‌ها خانه و شهر خودشان است. ​ این افراد در تجمعات و​ در مجالس ترحیم و یا شادی حضور پیدا نکنند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بحث تعطیلی موقت مدارس فعلا سه روز برای آن تعیین شده است و در صورت نیاز تمدید می‌شود.
جهانپور با بیان این که تاکنون موارد تشخیص قطعی در استان‌های بوشهر، کرمان و زنجان نداشته ایم افزود: هم اکنون روند شیب این بیماری صعودی است و با این روند مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده اند و ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: مسابقات ورزشی تعطیل و یا بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود همچنین سالن‌های سینما، جشن و شادی، تجمعات مذهبی تا پایان هفته آینده به تعویق می‌افتد.
جهانپور با بیان این که روند تولید مواد ضدعفونی هم رو به افزایش است، گفت: هم اکنون تجهیزات حفاظتی و ضد عفونی کننده و تولید این مواد ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این که آزمایش برای جمعیت عادی افراد توصیه نمی‌شود گفت: نتیجه آزمایش قطعی ابتلا به این بیماری ظرف ۴۸ ساعت اعلام می‌شود و آزمایش دادن و نگرانی بعد از آن بی مورد است، زیرا آزمایش سلامت عمومی افراد تعیین نمی‌کند و در صورت مشاهده علائم مشکوک ۱۴ روز افراد قرنطینه می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شعار ما هر خانواده یک پایگاه سلامت است گفت: تلاش ما برای سلامت تمام نظام جامعه است و اقدامات خاص در این راستا در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار