کد خبر: ۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶ 25 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد عدم تعادل در توزیع اعتبارات ماده 180 استان مورد اعتراض اعضای شورای برنامه‌ریزی بود.

 جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمدبه ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمدی معاون سیاسی و نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار و با دستور کار توزیع اعتبارات ماده 180 برنامه پنجم توسعه، توزیع مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت جهادکشاورزی و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مصوبات کار گروه‌های ذیل این شورا تشکیل شد.

در ابتدا حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از رشد بیش از 80 درصدی اعتبارات ماده 180 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات ماده 180 استان از رقم 81 میلیارد سال گذشته به 148 میلیارد در سال جدید افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع شهرستانی این اعتبارات صورت گرفته است، گفت: کار توزیع اعتبارات شهرستانی ماده 180 بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و استان در توزیع هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

این مسئول به توزیع شهرستانی اعتبارات ماده 180 پرداخت و افزود: 22 میلیارد و 705 میلیون تومان از ماده 180 به شهرستان بویراحمد، 14 میلیارد و 246 میلیون شهرستان کهگیلویه، 11 میلیارد و 575 میلیون شهرستان گچساران، هشت میلیارد و 458 میلیون شهرستان دنا، هفت میلیارد و 568 میلیون شهرستان بهمئی، 10 میلیارد و 239 شهرستان چرام، 10 میلیارد و 239 میلیون شهرستان باشت و چهار میلیارد تومان به شهرستان لنده اختصاص یافت که از مجموع 148 میلیارد اعتبارات ماده 180، 89 میلیارد آن برای احداث پروژه‌های استان توزیع شهرستانی شد.

در ادامه مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به توزیع اعتبارات ماده 180 در شهرستان‌ها معترض شد و گفت: چندین پروژه بزرگ در شهرستان کهگیلویه در حال اجرا است که لازم بود اعتباری بیش از 14 میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان‌های استان با توجه به جمعیت از توسعه لازم برخوردار هستند که در اعتبارات ماده 180 مبلغ زیادی به این شهرستان‌ها اختصاص داده شده که بهتر بود از اعتبارات این شهرستان‌ها کسر و به شهرستان‌های نیازمند مانند کهگیلویه داده می‌شد.

هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت گاز استان به عنوان دیگر مخالف توزیع نامتعادل اعتبارات ماده 180 افزود: کلنگ‌ گاز رسانی به برخی از روستاهای شهرستان‌های استان زده شد و قرار بود عملیات گاز رسانی از اعتبارات ماده 180 انجام شود که در توزیع اعتبارات جدید این موضوع دیده نشده است.

عطا پور شیرزاد به مساله زیست محیطی در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: هیچ‌گونه اعتباری از ماده 180 برای ساماندهی پساب و فاضلاب در شهرستان‌های استان به غیر از گچساران در نظر گرفته نشده است.

صدرالله محرابی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را تنها اداره بی‌نصیب از اعتبارات ماده 180 در کشور دانست و یادآور شد: توجه به آموزش و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی امر مهمی است که در اعتبارات قانون ماده 180 استان به این امر توجه نشده است.

پرویز یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با مهم خواندن بخش سلامت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فصل بهداشت و درمان در توزیع اعتبارات ماده 180 دیده نشده است.

علی داوودی معاون آب منطقه‌ای ضمن اعتراض به توزیع اعتبارات ماده 180 گفت: مهندسی رودخانه‌ها و سواحل در توزیع اعتبارات ماده 180 دیده نشده است که امیدواریم در این خصوص چاره‌ای اساسی توسط مسئولان استان اندیشیده شود.

در ادامه سید موسی خادمی اعتراضات به نحوه توزیع اعتبارات ماده 180 در استان را وارد دانست و گفت: نحوه توزیع اعتبارات ماده 180 در شهرستان‌ها براساس شاخص‌های هر شهرستان و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده و شورای برنامه‌ریزی استان هیچ‌گونه دخالتی در این خصوص نداشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به نظر می‌رسد شاخص‌های توسعه سازمان مدیریت برای توزیع اعتبارات ماده 180 جدید و به روز نشده و علی‌رغم اینکه اقدامی در این خصوص انجام شده اما هنوز تغییر در بروز کردن شاخص‌ها ایجاد نشده است، ضمن اینکه استان اصلاح شاخص‌های توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها را پیگیری می‌کند.

وی توازن و تعادل منطقه‌ای و کاهش فاصله میان استان‌ها را در توزیع مناسب اعتبارات ماده 180 دانست و افزود: اعتبارات ماده 180 که جزء برنامه های قانون برنامه پنجم توسعه است می‌تواند در ایجاد تعادل و توازن منطقه‌ای که یکی از برنامه‌های مهم دولت و امید است نقش داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه به آموزش و مهندسی رودخانه را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: اینکه اعتبار در چه حوزه، بخش و فصلی هزینه شود از اختیارات استان است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اختیاراتی به شهرستان‌ها برای جابه‌جایی اعتبارات داده می‌شود.

به گزارش فارس از یاسوج، در توزیع اعتبارات ماده 180 بخش‌های فرهنگی و ورزشی در استان از اختصاص اعتبار این ماده محروم بودند و هیچ‌گونه اعتباری برای این حوزه‌های مهم دیده نشده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم تصریح کرد: به هیات رئیسه، ناظران بر نمایندگان و کمیسیون اصل 90 تذکر می‌دهم که برخی از اعضای هیات رئیسه و برخی از روسای کمیسیون‌ها از رانت جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند. یک نماینده برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود ماه‌ها در نوبت بوده و این در حالی است که برخی افراد هر زمانی که اراده کنند، می‌توانند پول و امکانات به حوزه انتخابیه خود روانه کنند که این با قانون اساسی منطبق نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار