ماکت ترسناک
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکت ۳۳۳ متری ناو هواپیمابر "نیمیتز" آمریکا را در خلال مانور پیامبر اعظم منهدم کرد
کد خبر: ۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از سایت خبری ترکیه،در خلال نخستین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ۱۷ موشک کروز و بالستیک از شناورها، بالگردها و سامانه‌های ساحلی نیروی دریایی سپاه به سوی ماکت هواپیمابر نیمیتز شلیک شد.

در این مانور ۴ موشک بالستیک شلیک شدند که از این چهار فروند دو فروند موشک خلیج فارس و دو فروند موشک‌های زلزال و ئفاتح بودند.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس و با محوریت قرارگاه دریایی خاتم ۲ برگزار می‌شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.

به گزارش بی بی سی، ماکتی که خبر انهدام آن امروز ۶ اسفند منتشر شده، ظاهرا همان است که در اوایل سال ۱۳۹۳، به معمایی برای ناظران نظامی آمریکا تبدیل شده بود.

در آن زمان، سه مقام نظامی ایالات متحده از تصاویری ماهواره‌ای سخن گفتند که مطابق آنها، ایران در نزدیک بندرعباس در حال ساختن ماکتی عظیم به شکل یک ناو هواپیمابر "نیمیتز" بود. ماکتی که ساخت آن، از سوی برخی منابع نظامی آمریکایی "بسیار عجیب" توصیف شد. ناوهای کلاس نیمیتز، بزرگترین ناوهای هواپیمابر آمریکایی هستند که تاکنون، ۱۰ عدد از آنها ساخته شده است.

در پاسخ به ابهامات پیش آمده در مورد ماکت خبرساز، شبکه تلویزیونی العالم، وابسته به صدا و سیما، در فروردین ماه اعلام کرد که این ماکت قرار است در ساخت یک فیلم سینمایی در مورد هواپیمای مسافربری ایرباس ایران مورد استفاده قرار بگیرد که در تیر ماه ۱۳۶۷، توسط رزمناو آمریکایی "وینسنس" سرنگون شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار