شهردار یزد:
شهردار یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر و استان یزد با هدف جلوگیری از ترافیک شهری و حفظ محیط زیست گفت: ‌ایستگاه دوچرخه سواری در یزد راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 24 August 2015

 به گزارش تابناک یزد محمدرضا عظیمی‌زاده در حاشیه افتتاح ایستگاه دوچرخه سواری یزد، با بیان اینکه ایستگاه دوچرخه سواری میدان آزادی به صورت آزمایشی با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف این طرح افتتاح شده است، اظهار داشت: طرح دوچرخه سواری به عنوان مهم‌ترین راهکار توسعه و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در یزد حائز اهمیت است.

شهردار یزد با اشاره به اختصاص بیش از 300 میلیون ریال برای هر ایستگاه دوچرخه سواری در یزد گفت: طرح عضو‌گیری شهروندان شهرستان تفت و هماهنگی با شرکت اتوبوسرانی در راستای انتقال دوچرخه متقاضیان از تفت به یزد، در دستور کار شهرداری یزد است.

وی افزود: متقاضیان استفاده از دوچرخه‌های ایستگاه میدان آزادی یزد می‌توانند با ارائه معرفی نامه از دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان کارت عضویت باشگاه دوچرخه سواران یزد را به صورت رایگان دریافت و نسبت به ثبت نام و استفاده از دوچرخه‌های ایستگاه آزادی اقدام کنند.

عظیمی‌زاده ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، دوستی، صمیمت، بهداشت عمومی، ایجاد جذابیت برای هتل داران، میراث فرهنگی و دیگر ارگان‌های خدماتی استان یزد را از جمله اهداف راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه سواری در یزد از سوی شهرداری عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به فرهنگ قدیمی دوچرخه سواری در یزد، تصریح کرد: دوچرخه سواری یزدی‌ها، نشانه نجابت، احترام به محیط زیست، صبوری و محبت متقابل بین مردم شهر یزد است.

شهردار یزد با بیان اینکه در مرحله اول 15 دستگاه دوچرخه مجهز، با هدف ارائه به همشهریان یزدی در ایستگاه میدان آزادی از سوی شهرداری یزد قرار داده شده، ادامه داد: ایستگاه دوچرخه سواری میدان آزدی صبح‌ها از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر و عصر‌ها از ساعت 16 لغایت 19 به فعالیت می‌پردازد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار