در هفته دولت ؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت : همزمان با فرا رسیدن هفته دولت 10طرح تامین ، بهبودآب آشامیدنی و آبرسانی به 25 روستای استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 24 August 2015

به گزارش تابناک یزد محمدرضا حاتمی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد : برای این تعداد طرحهای آبرسانی روستاها بیش از100میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بابیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی در برخی از روستاهای استان بحرانی است ، افزود: مردم باید در مصرف این مایه حیاتی همکاری و مدیریت کنند.
حاتمی ادامه داد : همه چاههای آب آشامیدنی روستاهای استان به کنتور هوشمند تجهیز می شوند تا برداشت آب مدیریت شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد خاطرنشان کرد : بیش از500 روستای این استان با کمبود شدید آب مواجه هستند که درجهت رفع نیاز آبی 310 روستای استان آبرسانی با تانکر سیار و ثابت انجام می شود.
وی بابیان اینکه روستاهای شهرستانهای تفت و مهریز، بیشتر با مشکل کم آبی وبی آبی دست و پنجه نرم می کنند ، تاکید کرد : افت آبهای زیر زمینی و تداوم خشکسالی ها آب آشامیدنی مردم را با مشکل اساسی ربرو کرده است.
این مسوول ادامه داد : بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی روستاهای استان یزد است که از این میزان 42درصد آن فرسوده است که نیاز اساسی به بازسازی دارد تا از پرت آب جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد، ازمشترکان خواست بدهی قبوض آب بهای خود را به موقع و بصورت غیرحضوری پرداخت کنند.
حاتمی یاد آور شد : تعداد مشترکان این شرکت 99 هزار و 414 مشترک می باشند که منابع آبی این تعداد مشترک از طریق 296 حلقه چاه، 15 دهنه چشمه و 47 رشته قنات تامین می شود و حدود 56 روستای استان نیز از طریق خط انتقالی آبرسانی می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار