نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه مدیران دانشگاه علوم پزشکی ابن سنیا طی ۴۰ سال گذشته زحمات بسیاری در این مجموعه کشیدند که ثمره آن این‌است که استان همدان به قطب علوم پزشکی منطقه غرب کشور تبدیل شده است. 
کد خبر: ۸۲۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 04 February 2020
همزمان با چهارمین روز از دهه فجر مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین (ع) با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، معاون استاندار همدان و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در منطقه خضر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی افزود: با وجود دانشکده‌های متعددی که طی سال‌های اخیر اضافه شده و افزایش ظرفیت‌ها اتفاقات مبارکی در این دانشگاه افتاده که از آن جمله می‌توان به پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۵۷ قریب به اتفاق پزشکان این کشور هندی و بنگلادشی بودند و امروز اینقدر رشد داشته‌ایم که دانشجوی خارجی جذب می‌کنیم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود پزشکان حاذق و توانمند در ارتقاء سطح مدیریت پزشکی استان نقش مؤثری داشته‌است، تشریح کرد: وجود انواع کلینیک‌های سطح شهر، افتتاح مرکز قلب و عروق فرشچیان که با همت خانواده فرشچیان ساخته شد، احداث مرکز جامع سرطان، بیمارستان جامع ۱۰۰۰ تختخوابی زنان، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی اکباتان و امکان جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد که از ترم پاییز فراهم می‌شود، همه و همه تأکیدی بر ظرفیت منطقه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش ۴۰ ساله مسئولان و همه شهیدانی که در حفظ و ارتقاء انقلاب نقش داشتند به‌ویژه شهید سلیمانی را ارج می‌نهیم، متذکر شد: این اتفاقات بدان معنا نیست که هیچ ضعفی وجود ندارد و باید پرتوان و با انگیزه به این مسیر رشد ادامه داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه احداث این مرکز افزون بر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است، گفت: این مجموعه در مساحت ۶۵۰ مترمربع طی سالجاری احداث و افتتاح شد. 

محمد خیراندیش افزود: دو پزشک و یک دندانپزشک در کنار ۲۱ نفر از همکاران در این مجموعه به مردم منطقه خضر خدمت‌رسانی می‌کنند و پایگاه سلامت مجیدآباد نیز که در روند احداث قرار دارد، در هفته سلامت به بهره‌برداری رسیده و به ارائه خدمت به مردم این منطقه کمک خواهد کرد. 

در پایان بتول شمخانی معتمد منطقه از زحمات مسئولان دانشگاه در راه‌اندازی این مرکز قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار