امام جمعه شیراز گفت:امروزه شاهد آن هستیم برخی‌ها توکل ضعیفی دارند و مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند؛ این در حالی است که نمی‌دانند این مسیر هر چه بیشتر پیش برود پشیمانی به همراه دارد.
کد خبر: ۸۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 27 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم برخی‌ها توکل ضعیفی دارند و مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند؛ این در حالی است که نمی‌دانند این مسیر هر چه بیشتر پیش برود پشیمانی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دشمن برای مردم ایران پی در پی در حال نقشه کشیدن است، افزود: دراین میان موضوع مهم آن است که تلاش خودمان را ضایع نکنیم، در جمعی مطرح کردم در 200 سال گذشته تاریخ ما غیراز انقلاب اسلامی مابقی انقلاب‌ها نا تمام و ناکام مانده و انقلاب نیمه تمام دیگر بس است چرا که در نهضت ملی نفت یا مشروطه درنیمه راه متوقف شد.

به گفته امام جمعه شیراز باید با انتخاب آگاهانه و با داشتن بصیرت، انقلاب اسلامی را ادامه دهیم وچراغ راه همه ما نهضت امام حسین(ع) و دنباله رو ولی امر مسلمین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه دوشنبه 9 دی ماه یادآور حماسه بزرگ مردم ایران در حفظ و حراست انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: حرکت عظیم مردم نشان داده در همه فتنه‌ها مردم با داشتن بصیرت نقشه راه دشمنان را باطل می‌کند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب(ع) و روز پرستار گفت: در رابطه با پرستاری و عموم دانش‌های مربوط به پزشکی نیاز داریم به اینکه اخلاق را ارتقا دهیم چرا که محیط‌های درمانی به اخلاق نیاز دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کارهای بزرگی در همه دنیا انجام گرفته است، گفت: اگر به تلاش‌های تمدن غربی در راستای پیشبرد اخلاق پزشکی و پرستاری توجه کرده باشید، تعجب می‌کنید؛ علتش هم این است که آنها در تحلیل جامعه‌شناسانه خود متوجه شدند که بعضی از کارها قداست دارد اگر از قداست خود خارج و تجارت حساب شد دیگر نمی‌شود آن نتیجه مطلوب را گرفت که از جمله آنها می‌توان به شغل پرستاری و پزشکی، معلمی، قضاوت و روحانیت اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اصل کار بالاتر از قیمت‌گذاری است، بیان کرد: با این نگاه وقتی سراغ بحث پرستاری و پزشکی و سایر حرفه‌هایی که جنبه قداست دارد، برویم خیلی چیزها متحول می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی باید به این مورد توجه ویژه شود، افزود: در مجموعه طرح تحول پزشکی این امر دیده شده که این هدف محقق شود اما مسئله تحول و ارتقای اخلاقی دستوری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار