رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد پلاک ۴۰ دستگاه خودروی بدون پلاک در شهر ایلام توقیف و روانه پارکینگ شدند.
کد خبر: ۸۰۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 25 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کوهزادی اظهار داشت: دراین طرح که از چند روز قبل شروع شده است ماموران راهور با همکاری عوامل انتظامی از تردد وسایل نقلیه که فاقد شماره یا شماره آنها غیر مجاز باشند تا انجام شماره گذاری جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این طرح بصورت روزانه در دستور کار ماموران راهور است، افزود: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند و همچنین وسایل نقلیه موتوری ویژه کشاورزی، صنعتی و عمرانی باید دارای شماره باشند و د رصورت نداشتن پلاک حق تردد در معابر را ندارند.

وی ادامه داد: وسایل نقلیه که در راستای این طرح توقیف شده‌اند ترخیص آنها منوط به نصب پلاک و پرداخت تمامی جریمه‌ها است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حرکت با خودروی بدون پلاک درمعابر عمومی باعث ترویج و اشاعه فرهنگ قانون گریزی و و توسعه بی انضباطی دربین آحاد رانندگان می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برخورد جدی با این قبیل وسایل نقلیه همواره جزئی از مطالبات همیشگی مردم و مسئولان از پلیس است.

کوهزادی در ادامه افزود: مطابق مقررات موجود، سازندگان و فروشندگان وسایل نقلیه موتوری موظفند به منظور عرضه و انتقال وسایل نقلیه ازمحلی به محل دیگریابرای انجام آزمایش فنی وسیله نقلیه بدون انجام تشریفات شماره گذاری از راهنمایی و رانندگی پلاک ویژه دریافت کنند.

رئیس پلیس راهوراستان یادآورشد: هرگاه پلاک وسیله نقلیه مفقود یا از بین برود، مالک یان ماینده قانونی وی مکلف است موضوع راحداکثر ظرف ۴۸ ساعت به واحدشماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار