سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از رفع تصرف ۴۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی بخش کَن شهرستان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 22 December 2019

به گزارش تابناک تهران، رضا آقایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از رفع تصرف ۴۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی بخش کَن شهرستان تهران خبر داد و اظهار داشت: ۴۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه کشار سفلی واقع در بخش کن شهرستان تهران رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

وی گفت: برای بازگرداندن این اراضی و دفاع از حقوق بیت المال، پیگیری‌های مستمر حقوقی منجر به صدور حکم قضائی مبنی بر خلع ید از این اراضی شد که با حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده مورد تخریب قرار گرفت.

آقایی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم و حفاظت از این منابع ارزشمند لازم است تا آحاد جامعه به قانون و نظام طبیعت احترام بگذارند و با این موهبت‌ها و ثروت‌های الهی مسئولانه برخورد کنند.

وی حفاظت مؤثر از منابع طبیعی را در گرو مردمی کردن آن دانست و در این باره بیان داشت: در فرآیند توسعه منابع طبیعی، ما بدون همکاری و مشارکت مردم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم بلکه بهترین کار در این زمینه مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران یادآور شد: از آنجایی که گستره منابع طبیعی زیاد و نیروی انسانی و امکانات برای حفاظت از این اراضی محدود می‌باشد بنابر این لازم است تا در این حوزه جوامع محلی، دهیاران، شوراهای اسلامی و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها در این خصوص همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار