مردم ما امروز در میان کوهی از مشکلات گرفتار شده اند ،صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته تا خجل نشوند ،گرانی مایحتاج ونبود راه چاره ای برای فایق آمدن بر مشکلات از انان آدمهای ساخته که بی هدف در کوچه وخیابان پرسه می زنند ،یک روز ترس از مرگ ناشی از اپیدمی آنفولانزا آنان را از هر عطسه و سرفه ای گریزان کرده و به هر فردی به دیده تردید می نگرند ،یک روز دیگر کیک های آلوده به قرص آنان را ختی ازسوپری محله فراری داده است !
کد خبر: ۸۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ 17 December 2019

تابناک ایلام ::خبر کیک های آلوده به قرص راحتما دنبال کرده اید ،خبری تشویش کننده اما از واقعیتی خطرناک که در کنار سلامت جسمانی افراد ،روح وروان جامعه پریشان ایران را هدف قرار داده است . هنوز تشویش ودل نگرانی های ناشی از تصیمات اقتصادی اخیر و اضطراب نشات گرفته از گرانی های بازار و اعتراضات خشونت بار آبانماه فروکش نکرده بود که خبر کیک های آلوده از راه رسید.

منشاء اولیه توزیع این کیکهایی با طعم انواع واقسام قرص ها از برخی شهرهای دورافتاده شرق کشور بود ،دیری نپایید که از استان آذربایجان ،ایلام ،لرستان نیز سر درآوردند ،در حالیکه مسئولین مرتبط با این موضوع از شناسایی مشاء این آلودگی و جمع آوری بیسکویتهای آلوده خبر دادند ،اما امروز خبری از توزیع این خوراکی های آلوده به پایتخت ایران انتشار یافت .

جدید ترین خبرها از مسمومیت تعدادی دانش آموز در شهرستان کوهدشت حکایت دارد ،گرچه در ابتدای امر به تصور بسیاری از مردم و صاحبنظران این رفتار اقدامی در راستای بدنام کردن یک برند خاص از محصولات خوراکی قلمداد می شد ،اما سرعت توزیع و تبدیل آن به یک اپیدمی تردیدی بر جای نمی گذارد که این حرکت در زمره اقدامات  منسجم وخرابکارانه قرار دارد وبایستی به سرعت در دستور کار مسئولین امنیتی قرار گیرد.

تازه اینکه انتشار خبر شیرخشک های حاوی قرص نیز از صبح امروز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود ،اگر چه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص موضوع قرص‌های مشکوک در شیر خشک کودکان گفت: این خبر اساسا کذب بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد،اما واقعیت این است رفتار مشکوک روزهای اخیر به نوعی اضطراب ونگرانی را به جامعه تزریق کرده است و باید  برای این وضعیت فکری اساسی کرد.

سلامت مردم چه از حیث روانی وچه جسمانی در اولویت قرار دارد ،این روزها بیشتر مردم ما به رغم مشکلات اقتصادی مترتب بر زندگی خود ،سختی های ناشی از گرانی وبیکاری و....را به خاطر امنیت موجود درکشور به جان خریده ،درد را احساس کرده ولب می گزند ،تنها به این خاطر که احساس می کنند در امنیت هستند .

هم اینکه با آسودگی خاطر و عدم ترس شلیک یک گلوله ،انفجار ویا غرش هواپیمایی مایجتاج خود را ولو به قیمت گزاف تامین می کنند ،هرروزه دست شکرگزاریشان به سوی آسمان بلند است ،اما احساس امنیت فقط نشنیدن صدای انفجار یا ترس از شلیک یک گلوله غیبی به کله آدم نیست ،هم اینکه روزرا  با استرس واضطراب از یک کلوچه سمی یا نوشیدنی آلوده ویا هرچیز آلوده ای که به جسم وجان وی آسیب نرساند ،شب کند ،این یعنی ناامنی بر زندگی وی سایه افکنده است.

آن هم درست در این مقطع زمانی که با وجود ابزار هوشمند اطلاع رسانی واپلی کیشنهای متعدد پیام رسان وشبکه های اجتماعی پرتعداد  ،افراد تمام هنر خود را در انتشار یک پست ویا خبری فاقد پشتوانه حقیقت معنا می کنند ، از کاه کوه ساخته  و در کپی پیست خبرهای زرد  از هم سبقت می گیرند،باید بیشتر مراقب امینت جامعه بود.

مردم ما امروز در میان کوهی از مشکلات گرفتار شده اند ،صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته تا خجل نشوند ،گرانی مایحتاج ونبود راه چاره ای برای فایق آمدن بر مشکلات از انان آدمهای ساخته که بی هدف در کوچه وخیابان پرسه می زنند ،یک روز ترس از مرگ ناشی از اپیدمی آنفولانزا آنان را از هر عطسه و سرفه ای گریزان کرده و به هر فردی به دیده تردید می نگرند ،یک روز دیگر کیک های آلوده به قرص آنان را حتی ازسوپری محله فراری داده است !

مسئولین ما هم به لطف صندلی های عاریتی ،هیچ تمایل ویا توانی برای راست وریست کردن سریع چنین اتفاقات وجمع کردن چنین شایعاتی را ندارند ،هر روز موضع جدیدی اتخاذ می کنند که منسوخ کننده موضع قبلی یا موضع دستگاه موازی دیگریست ،برای هر اتفاقی هزاران فرضیه ودلیل می تراشند که یکی از آنها به هدف نمی خورد !واین موضوع به حقیقت جلوه داده شدن شابعات وتشدید دل نگرانی های مردم دامن زده است !

اگر امروز فکری به حالا این مشکلات پی در پی نشود ،بی گمان فردا دیر خواهد شد ،دیری نخواهد شد که مردم ما حتی به شیر پستان گاو خودشان هم شک کنند ،به آب آشامیدنی خارج شده از شیر منزلشان هم به دیده شک وتردید نگاه کنند ،آیا همین یکی دو قلم برای احساس ناامنی در جامعه کافی نیست ؟!آیا در بستر ناامنی می شود از ملت مردد و دو دل مشارکت در فرایندهای اجتماعی و همراهی وهمدلی طلب کرد؟! آیا از جامعه مرده انتظار ساختن آینده ای روشن وپویا انتظاری بیهوده نیست!؟مگر می شود کشوری با این همه دستگاههای پرتعدادبا هوش وزیرک امنیتی که حتی قادر به شناسایی ودستگیر نمودن  یک اغتشاشگر پوشیده صورت نیز هستند ،در شناسایی یک خرابکاری احتمالی در خوراک مردم با هرهدفی ، ناتوان و  مستاصل باشند ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
متشکرم. حرف دل مردم را زده اید
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
متشکرم. حرف دل مردم را زده اید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار