عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی:
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: جایگاه اقتصادی خراسان رضوی در سند آمایش مورد قبول بخش خصوصی نیست.
کد خبر: ۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 21 August 2015
حسن حسینی در نشست خبری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کشور از تمام منابع خدادادی همچون گاز، نفت و معادن برخوردار است و تمام این موارد سرمایه‌های خوبی به شمار می‌روند اما متاسفانه ما یک نقشه راه درست صنعتی برای بهره‌برداری از این منابع نداریم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه تکثر مراکز تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف اقتصادی یکی از مشکلات جدی ما است، گفت: متاسفانه خراسان رضوی فضای اقتصادی خیلی خوبی ندارد و مسائلی همچون بوروکراسی اداری نیز مشکلات عدیده‌ای را برای تجار استان به وجود آورده است.

حسینی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه 45 هزار تومانی مشکلی از یک خانوار حل نمی‌کند، تصریح کرد: اینکه هر ماه بیش از 4 تا 5 هزار میلیارد تومان دولت یارانه پرداخت کند به توسعه اقتصادی کشور و همچنین اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری کمک نمی‌کند و در حقیقت تمام منابع دولت بدر بخش یارانه‌ها به هدر می‌رود.

وی افزود: اگر دولت همین مبلغی را که برای پرداخت یارانه اختصاص می‌دهد در ایجاد یک کارخانه یا کارگاه تولیدی و در راستای اشتغالزایی هزینه کند قطعا وضعیت اقتصادی کشور و خانوارها بهبود بیشتری می‌یابد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ارتباط با سند آمایش استان نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در زمینه سند آمایش استان این است که جایگاه اقتصادی خراسان رضوی در این سند مورد قبول بخش خصوصی قرار ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار