کد خبر: ۸۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 21 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی متناسب با نیازهای منطقه در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد، اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی مهارت محور و شغل محور بوده که همین امر علمی کاربردی را متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها کرده است.

 محمد ظریفیدر ادامه با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند با مشاغل ارتباط ایجاد کنند، گفت: امیدواریم بتوان در دانشگاه علمی کاربردی و بر اساس اهداف و رسالت‌های سازمانی ارتباط خوبی بین متناسب با رشته‌ها و مشاغل ایجاد کرد.

ظریفی، کیفی‌سازی و توسعه مهارت را از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی عنوان کرد و گفت: دانشگاه علمی و کاربردی مهارت‌محور و شغل‌محور بوده که این دانشگاه را با دانشگاه‌های نظری متفاوت کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز دانشگاهی ویژه ارگان‌ها و نهادها اذعان کرد: تمامی سازمان‌های دولتی و نهادهایی که استاندارد و شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند اقدام به کسب مجوز مراکز آموزشی خود کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی مراکز آموزشی دستگاه‌ها و ارگان‌ها دارای شرایط و استاندارد لازم به کار می‌گیرد، گفت: تا کنون میراث فرهنگی و گردشگری مجوز مرکز آموزشی را کسب و فرهنگ و ارشاد برای کسب مجوز اقدام کرده که امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب و استانداردهای لازم بهمن‌ماه جاری پذیرش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز علمی و کاربردی میراث فرهنگی، گردشگری در سه رشته گردشگری، صنایع دستی و امور فرهنگی در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امکان دارد استقبال از دانشگاه‌ها به نسبت دهه‌های گذشته صورت می‌گرفت کمتر باشد و به نوعی کم‌رنگ‌تر شده که علت آن انتظاری که جامعه از دانشگاه‌ها دارد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نتوانسته‌اند خود را با جامعه وفق دهند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد مراکز علمی کاربردی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: 13 مرکز علمی و کاربردی در استان وجود دارد که از این تعداد 11 مرکز فعال و دو مرکز دیگر غیرفعال هستند.

وی تعداد دانشجویان مراکز علمی و کاربردی کهگیلویه و بویراحمد را 10 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی عنوان کرد و گفت: تعداد کد رشته‌ها در مقطع کاردانی 90 کد و مقطع کارشناسی 30 کد رشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار