غربت عکاسان در غیاب برخی رسانه‌های استان
اولین همایش نکوداشت روز جهانی عکاسی در شرق کشور در مشهد درحالی برگزار شد که عدم حضور برخی نمایندگان خبرگزاری‌های استان در این همایش ارزشمند مشهود بود.
کد خبر: ۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 21 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، این همایش نکوداشت با همکاری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اتحادیه عکاسان و فیلم برداران مشهد و موسسه آبرنگ عصر 28 مردادماه امسال در سالن اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)، واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد.
در این همایش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه عکس و عکاسی مشهد و همچنین از فعالان عرصه عکاسی و عکس در استان خراسانئ رضوی تقدیر به عمل آمد.

کتاب عکس انجمن عکاسان را پیش فروش می‌کنیم تا بودجه‌اش تامین شود/جشن خانه عکاسان مشهد به روایت تصویر

رییس انجمن خانه عکاسان خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد ، گفت: یکی از معضلات ما در مشهد این است که هیچ آرشیوی باقی نمی ماند و ما هیچ آرشیو عکس کاملی از مشهد نداریم.
مرتضی لطفی گفت: پس از انقلاب جشنواره های زیادی اجرا شده و اکنون این برنامه ها با همکاری معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آتلیه داران مشهد برگزار شده است.
وی افزود: ما برای چاپ کتاب عکسی که توسط انجمن عکاسان خراسان رضوی می خواهد منتشر کند، برای تهیه بودجه چاپ کتاب، ناچاریم که این کتاب را پیش فروش کنیم.
وی ادامه داد : در19 اگوست (28مرداد) سال 1839 میلادی عکاسی رسمأ به جهان عرضه شد. لویی داگر فرانسوی دراین سال با شیوه ابداعی خود(داگرئوتیپ) اولین عکسهای ماندگار خود را گرفته است. اگر چه نیپس پیش از او اولین عکس را از پنجره اتاقش ثبت کرده بود.
اما این روز یعنی 19 اگوست بعنوان روز جهانی عکاسی در تقویم بسیاری از کشورها ثبت شده است.
لطفی یادآور شد : در فاصله بسیارکمی از این رویداد(1842میلادی) اولین عکس در ایران و پس از 20 سال از اولین عکس داگر ، اولین عکسها در مشهد از حرم مطهر امام رضا (ع) گرفته شد ومهمترین دلیل رواج عکاسی در مشهد اشتیاق ثبت عکس در کنار این بارگاه منور بوده است.عکاسی موسوم به "حرم بارگاهی " که از ابداعات منحصر بفردعکاسان مشهدی است گواه این مطلب است.


حاشیه ها:
 برنامه متنوعی شامل نمایش نماهنگ های تصویری ازعکسهای برگزیده تاریخ عکاسی ایران و جهان ،فعالیتهای انجمن عکاسان خراسان رضوی در سال گذشته وتقدیر از فعالان حوزه عکس و... تدارک دیده شده بود اما بدلیل عدم هماهنگی لازم بین حامیان برنامه وبرگزارکننده ، مشکلات فنی سالن وتأخیر در آغاز برنامه، بخوبی اجرا نشد.

کتاب عکس انجمن عکاسان را پیش فروش می‌کنیم تا بودجه‌اش تامین شود/جشن خانه عکاسان مشهد به روایت تصویر


کتاب عکس انجمن عکاسان را پیش فروش می‌کنیم تا بودجه‌اش تامین شود/جشن خانه عکاسان مشهد به روایت تصویر

 
 
 
 


عکس : شبنم مقدم - تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار