معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: بودجه ۸۰ میلیون ریالی برای بخش هنر حوزه هنری استان اردبیل کافی نیست.
کد خبر: ۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ 25 February 2015
حسین آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اعتبارات حوزه هنری به صورت استانی تخصیص می یابد و برای سال آینده معاونت هنر این دستگاه اجرایی فقط ۸۰ میلیون ریال اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه این مبلغ حتی برای برگزاری یک جشنواره کافی نیست، اضافه کرد: متاسفانه در کل رقم پایین اعتبارات حوزه هنری در اعتبارات این معاونت نیز تاثیر گذارده است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان با تاکید به ضرورت حمایت از هنرمندان و برنامه های هنری، اضافه کرد: استان هایی داریم که اعتبارات چند میلیاردی برای بخش هنر دریافت می کنند و به تبع برنامه های درخوری نیز اجرا می کنند.

آزاد در خصوص تاثیر افزایش فضای فیزیکی حوزه هنری اردبیل ادامه داد: هر چند فضای فیزیکی افزایش یافته است اما در تمامی رشته های هنری با کمبود زیر ساخت مواجه ایم.

وی افزود: برگزاری یک کارگاه هنری صرفا با در اختیار داشتن یک کلاس درس ممکن است و ما نیاز به امکانات و تجهیزاتی داریم که با کمبود امکانات قابل تامین نیست.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار به دلیل ثبت تمامی برنامه ها در سامانه تخصیص اعتبار برای تمامی رشته های هنری انجام می شود.

آزاد با اذعان به اینکه پیش از این تخصیص اعتبار به شکل نامتوازن در بین بخش ها انجام می شد، اضافه کرد: پوشش تمام بخش ها در دستور کار است و در این خصوص بخشی به بخش دیگر ترجیح ندارد.

وی با بیان اینکه اگر دو سال قبل برگزاری یک کارگاه با هفت میلیون ریال امکان پذیر بود، ادامه داد: با افزایش قیمت ها در وضعیت فعلی یک کارگاه حداقل به ۲۰ میلیون ریال نیاز دارد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اضافه کرد: این در حالی است که از سال ۹۰ رقم اعتبارات این بخش تغییر نیافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار