فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۷ ایستگاه پلیس عفاف و حجاب در مناطق توریستی همدان برپا شده و در این ایستگاه‎ها اساتید حوزه علمیه به افراد بدحجاب مشاوره ارائه می‎دهند.
کد خبر: ۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 25 February 2015

       فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۷ ایستگاه پلیس عفاف و حجاب در مناطق توریستی همدان برپا شده و در این ایستگاهها اساتید حوزه علمیه به افراد بدحجاب مشاوره ارائه میدهند.

به گزارش تسنیم ، سردار حاجی ‌محمد مهدیان نسب در مراسم دومین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی استان همدان با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: زینب کبری(س) با خطبه تاریخی خود دودمان یزد و یزیدیان را به باد داد و حقانیت قیام عاشورا و پیام کربلا را به اثبات رساند.

وی افزود: با توجه به فرمان‌ها مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، نیروی انتظامی رویکرد فرهنگی را در اولویت ‌بندی مأموریت های خود از جمله پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای فرهنگ ترافیک، پیشگیری از مواد مخدر و فرهنگ حجاب و عفاف مدنظر قرار داده است تا اقدامات فرهنگی اثرگذاری را در استان متجلی کند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بی بدیل خواندن نقش رسانهها در القای مباحث فرهنگی در جامعه تصریح کرد: رسانهها پل ارتباطی نیروی انتظامی با مردم هستند همچنین در شرایط امروز رسانهها، رزمندگان میدان جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها بهترین اعتماد سازی را در بین مردم نسبت به پلیس به عنوان حافظ جان، مال و نظام جمهوری اسلامی به وجود میآورند، گفت: فرماندهی انتظامی استان همدان با اجرای طرح امنیت اجتماعی میزان مشارکت مردم را افزایش داده است و در این راستا پلیس افتخاری مشارکت جدیدی است که حوزه امنیت اجتماعی بر خواسته از بطن مردم را دنبال میکند.

مهدیان نسب افزود: رسانهها در ایجاد فرهنگ رانندگی، جلوگیری از وقوع تصادفات جرحی و فوتی، فرهنگ ترافیکی و فرهنگ آمدوشدی نقش بسزایی دارد و همچنین رسانهها در جلوگیری از شایعات اجتماعی، آگاهسازی مناسبی به مردم داده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از اساسی ‌ترین وظایف رسانهها در بحث امنیت، حفظ ارزش‌های والای جمهوری اسلامی ایران است و با تعاملی که بین نیروی انتظامی و رسانهها شکل گرفته رسانهها حرکت رو به جلویی را در ایجاد امنیت برای مردم داشتهاند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به نقش مؤثر رسانهها در پیشگیری اجتماعی عنوان کرد: پایدارترین و اساسی ترین پیشگیری این است که هر فرد با فرهنگ کنترل معنوی و انضباط خود پایش حرکت کند.

وی افزود: رسانهها و مطبوعات فرصتی برای فرماندهی انتظامی و نعمتی برای مردم در راستای آگاهسازی و اطلاع ‌رسانی محسوب می شوند بنابراین حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز توسط رسانهها عملیاتی میشود.

مهدیان ‏نسب درباره ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف گفت: طرح امنیت اخلاقی برای ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اجرا شده است و همچنین بزرگ ‌ترین میزگرد تخصصی پژوهشی تشکیل و طرح تحقیقاتی حجاب و عفاف استان همدان در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه عملکرد استان همدان در حوزه حجاب و عفاف قابل توجه است، بیان کرد: ۷ ایستگاه پلیس عفاف و حجاب در مناطق توریستی همدان برپا شده است و در این ایستگاهها اساتید حوزه علمیه به افراد بدحجاب مشاوره ارائه میدهند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: ۲۵۶ هزار نفر از جمعیت استان در ۱۴ محور از جمله ارتقای عفاف و حجاب، رانندگی، مواد مخدر به عنوان مؤلفه بزرگ جنگ نرم، پیشگیری اجتماعی، جرائم، پیشگیری از سرقت و مراقبت از فرزندان آموزش همگانی دیدند.

وی از توزیع لوح فشرده جنگ نرم و سبک زندگی در بین مردم خبر داد و تصریح کرد: کارگروه جهادی جنگ نرم در استان همدان تشکیل‌شده است و ۳۰ روش امربه‌معروف و فرمان‌ها مقام معظم رهبری و امام(ره) در ۲۰ موضوع در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته میشود.

مهدیان ‏نسب گفت: اوضاع اجتماعی را به لحاظ حجاب را کنترل کردهایم و در حوزه عفاف و حجاب و ارتقای آن حرکتهای اثربخشی در شهر دارالمؤمنین و دارالمجاهدین انجام گرفته است.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار