معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی:
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت باید به مخترعان کمک کنیم تا ایده‌های آن‌ها تبدیل به محصول شود،چراکه توانمندسازی مخترعان از مهم‌ترین موضوعاتی است که این بنیاد پیگیری می‌کند و برای توسعه کشور باید نخبگان را شناسایی و آنها را در مسیر درست قرار دهیم.
کد خبر: ۷۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 19 August 2015

به گزارش تابناک از بیرجند و به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، غلامعلی منتظر در آغاز مراسم جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش خراسان که در شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کشوری با توسعه پایدار داشته باشیم باید در تمامی زمینه‌های صنعت، مدیریت، فناوری، قرآنی و غیره فعالیت کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ما در بنیاد ملی نخبگان در حال تلاش برای توانمندسازی و ایجاد بستر مناسب برای نخبگان هستیم، افزود: در این جشنواره تلاش می‌شود تا مخترعان بر‌تر شناسایی شده تا ایده آن‌ها در بازار تبدیل به محصول شود.

منتظر گفت: ایران کشوری غنی و دارای منابع زیر زمینی زیادی است اما مشکل اصلی عدم توسعه کشور منابع انسانی است و در حوزه آموزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های زیادی کرده است اما متاسفانه ما تاکنون کیفیت را فدای کمیت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز هیچ دانشگاهی در کشور نیاز علمی خود را براساس نیازهای منطقه‌ای خود طراحی نکرده است، تصریح کرد: این یک ضعف است چرا که در این صورت همه دانشگاه‌های کشور یکسان خواهند بود و دانشگاه طراز اول یا دوم دیگر معنی ندارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در جشنواره رویش 96 مخترع حضور دارند، گفت: کار داوری جشنواره را 19 داور کشوری و 8 داور استانی بر عهده دارند.

سید سعیدرضا احمدی زاده با بیان اینکه 60 درصد مخترعان از سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی هستند، افزود: مابقی اختراعات از سایر استان‌ها هستند که در رشته‌های مهندسی مکانیک، مواد متالوژی، کشاورزی، پزشکی، برق مخابرات، برق قدرت، الکترونیک، عمران، هوافضا، صنایع غذایی، دارو، شیمی، پتروشیمی، علوم دارویی و برق کنترل باهم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اختراعات مخترعان حدود 2 سال طول خواهد کشید تا تبدیل به محصول شود، افزود: بنیاد ملی نخبگان در خراسان جنوبی سعی کرده با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به نخبگان ارائه کند و سال گذشته 77 درصد اعتبارات صرف نخبگان شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی شناسایی استعدادها و تجاری سازی اختراعات را از جمله اهداف این جشنواره عنوان و تصریح کرد: مخترعان در این جشنواره به مدت سه روز در بیرجند با هم به رقابت می پردازند و افراد برگزیده در این جشنواره از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از جمله اعتبارات نوآوری، پژوهشی و وام 800 میلیون ریالی مسکن برخوردار می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار