مدیرکل دفتر نظارت صنایع غذایی، بهداشت و حلال سازمان ملی استاندارد ایران گفت
مدیرکل دفتر نظارت صنایع غذایی، بهداشت و حلال سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تدوین استاندارد های بین المللی از وظایف استاندارد ایران محسوب می شود.
کد خبر: ۷۹۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 30 October 2019

 

تدوین استانداردهای بین المللی ازوظایف استاندار ایران است

به گزارش تابناک مرکزی، غلامرضا امینی درمراسم روز استاندارد دراراک با اشاره به استقرار هشت دبیرخانه سازمان بین المللی استاندارد درکشور افزود: پس از ژاپن وچین، ایران اسلامی وکره جنوبی درزمینه استاندارد رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی درزمینه استاندارد دربین کشورهای منطقه واسلامی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است یادآورشد : امسال
استاندارد ایران در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است.
امینی با بیان اینکه سازمان استاندارد ایران درزمینه استاندارد بین المللی در سال‌های گذشته رتبه ۴۰ را در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد داشت گفت: امسال جایگاه این سازمان با تلاش‌ها و مشارکت‌های انجام شده ۱۹ رتبه ارتقاء داشته است.
امینی با بیان اینکه سازمان استاندار ملی ایران یکی از ۱۵ کرسی هیات مدیره سازمان بین‌المللی استاندارد را به خود اختصاص داده است افزود: هشت هزار کارشناسان و متخصصان این سازمان به سازمان بین‌المللی معرفی شده اند و در ۴۲۸ کمیته به عنوان ناظر و ۴۸۳ کمیته فنی حضور فعال دارند همچنین این سازمان در ۱۱ مجمع بین‌المللی مرتبط با استاندارد حضور فعال و در موسسه استاندارد و آسیب‌شناسی کشورهای اسلامی حضور دارد.
وی با بیان اینکه استانداردهای حلال براساس فقه سایر مذاهب اسلامی تدوین می شود اظهارداشت: استاندارد ملی ایران در این موسسه بر اساس فقه جعفری است.
امینی با بیان اینکه سازمان استاندارد ملی ایران با اقدامات و تلاش ها انجام شده توانسته ۱۵۰ کامنت اولیه را با تکیه‌ بر اشتراکات مذهبی استاندارد حلال مصوب کند گفت: این مهم بیش از ۹۵ درصد با فقه جعفری مطابقت دارد.
وی گردش مالی استاندارد محصولات حلال در جهان را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌های آینده به چهار هزار میلیارد دلار برسد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی با جذب پنج درصد از گردش مالی حلال جهان زمینه بی نیازی اقتصاد کشور از نفت را فراهم می کند یاداورشد: ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی در داخل کشور گنجینه‌های علمی و مهمی را در اختیار این سازمان قرارداده اند.
وی با بیان اینکه استاندارد رابطه پایداری با رشد اقتصادی دارد گفت: ۹ دهم درصد از رشد اقتصادی آلمان، سه دهم درصد از رشد اقتصادی انگلیس و ۲ دهم درصد از رشد اقتصادی کانادا براساس توسعه استاندارد است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه رسالت اصلی استاندارد دفاع از اعتبار کالاهای ایرانی و حفاظت از جان و مال مردم است گفت: کوتاهی در وظایف این سازمان ضربه های جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند.

تدوین استانداردهای بین المللی ازوظایف استاندار ایران است
علی اکبر کریمی با بیان اینکه اکنون کوتاهی هایی در زمینه استاندارد صنعت خودرو رخ داده و با درج اطلاعات استاندارد غلط واردات یک خودرو انجام شده است افزود: پرونده این شرکت در قوه قضائیه درجریان است، هم اینک مردم درزمینه کیفیت خودورهای داخلی نارضایتی‌ها و گلایه‌هایی دارند و نیاز است این گلایه‌ها در قالب انجمن‌های شناسنامه‌دار منعکس شود.
کریمی با اشاره به اهمیت نقش استاندارد در کیفیت کالاهای تولیدی گفت: هرگونه کوتاهی و تخلفی در این سازمان پذیرفتنی نیست و نیاز است دقت لازم برای حفظ جان مردم در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کالاهای صادراتی وجود داشته باشد.

تدوین استانداردهای بین المللی ازوظایف استاندار ایران است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار