مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: پوشش بیمه اجباری سلامت برای آحاد مردم از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 24 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:لطفی افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی گفت: بر اساس آمار‌ها حدود ۱۰ درصد افراد در کل کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که این افراد می‌توانند، برای بیمه شدن مراجعه کنند تا از تسهیلات آیین نامه برخوردار شوند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس اظهارداشت: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آن‌ها است.

لطفی گفت: بر اساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت فارس خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ درصد حق بیمه خانوار‌هایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوار‌هایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار