"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۷۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 18 August 2015

وزیر اقتصاد: آثار رفع تحریم ها را از 3 تا 4 ماه آینده خواهیم دید

ایرنا- علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان با اشاره به موفقیت مذاکرات هسته ای، گفت: اگر این روال با روند مثبت پیش رود از 3 تا 4 ماه آینده آثار مثبت رفع تحریم ها را شاهد خواهیم بود.

جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان به منظور شناسایی، ظرفیت ها و فرصتهای سرمایه گذاری و در راستای اجرای سیاست های توسعه متوازن و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی این استان، به ریاست معاون اجرایی رییس جمهوری برگزار شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: موفقیتی که در عرصه مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم، در جهان بی نظیر است و درست است که آثار رفع تحریم ها هنوز ظاهر نشده، ولی امیدوار هستیم اگر این روال با روند مثبت به پیش رود از 3 الی 4 ماه آینده آثار مثبت رفع تحریم ها را شاهد باشیم.


آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای همدان

تسنیم : مدیرعامل شرکت آبفار همدان از آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای استان همدان خبر داد و گفت: طرح آبرسانی ۸ روستای همدان هفته دولت افتتاح می‌‏شود.

حبیب مومیوند با اشاره به اینکه وضعیت تامین آب در سطح روستاهای همدان بسیار دشوار شده است، اظهار داشت: با نزدیک شدن به اواخر تابستان شاهد تشدید تنش آبی در سطح روستاهای همدان بوده و تامین آب شکل سخت‏تری به خود می‌‏گیرد.

وی با بیان اینکه روند آبرسانی بدون هیچ خللی در سطح روستاهای همدان انجام می‌‏شود، افزود: اما باید به این نکته توجه شود که آبرسانی به روستاهای استان همدان بدون همکاری و صرفه‌‏جویی مردم عملیاتی نشده و در وضعیت مطلوبی صورت نمیگیرد.

مومیوند با اشاره به اینکه برای تامین آب روستاهای استان همدان کفکنی چاهها در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر به ۱۰۰ روستای استان همدان که ۷ درصد از جمعیت استان را شامل می‏‌شود به صورت سایر و با تانکر آبرسانی میشود.


مانیزان؛ پايلوت شیره‌پزی ايران

ایسنا - ماهیت صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع‌سازی اقتصاد، مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی است. بی‌تردید گردشگری روستایی می‌تواند سبب توسعه مناطق روستایی شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

"مانیزان"، روستای هدف گردشگری و پایلوت آئین کهن شیره‌پزی، با توجه به داشتن قابلیت‌های فراوان می‌تواند نقش مؤثری در رونق گردشگری، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان ملایر ایفا کند.

تولید سالانه بیش از 100 تن کشمش در مانیزان

رئیس شورای بخش مرکزی و شورای اسلامی مانیزان به وجود 516 خانوار و بیش از 100 هکتار باغ انگور در این روستا اشاره کرد و گفت: هر سال بیش از 100 تن کشمش سبز تحویل کارخانجات می‌شود.

"محمد همراهی" به تولید سالانه بیش از 80 تن شیره انگور و بیش از 10 تن باسلق در این روستا اشاره کرد و افزود: به مدت 6 سال است که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و ملایر با همکاری شورا و دهیاری مانیزان به برگزاری مهمترین آئین دهقانی یعنی "جشنواره شیره‌پزی" در این منطقه اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: در روز جشن شیره‌پزان، صدها نفر از مردم شهرها و استان‌های مختلف و مسئولان استانی و منطقه‌ای میهمان مانیزان هستند.


صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی در همدان راه اندازی می شود

مهر - رئيس آموزش وترويج اداره كل منابع طبيعی وآبخيزداری استان همدان با بيان اينكه رويكرد این اداره مردمی است از تاسيس صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی در استان همدان خبرداد.

محمدخلیلی با اشاره به اینكه رویكرد اداره كل منابع طبیعی یك رویكرد مشاركتی است، گفت: برای اینكه از مشاركت مردم درحفظ، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی استفاده كنیم ابتدا باید مردم را توانمند كنیم.

وی با بیان اینكه توانمندسازی جوامع محلی از اولویت های اداره كل منابع طبیعی است، بیان كرد: یكی از ابزارهایی كه بهره بردارن را توانمند می كند ارائه وام هایی با سود اندک است.

رئیس آموزش و ترویج اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به راه اندازی صندوق توسعه منابع طبیعی اشاره و با بیان اینكه ۵۱ درصد هزینه ها توسط مردم و ۴۹ در صد دیگر توسط اداره كل منابع طبیعی پرداخت خواهد شد، افزود: چون بیشتر هزینه پرداختی از سوی مردم است یك صندوق غیر دولتی به حساب می آید.


یک شرور در رزن به هلاکت رسید

رزن جوان - جانشین انتظامی استان همدان گفت: یک فرد شرور در رزن در حین فرار از دست ماموران انتظامی پس از تیراندازی پلیس به هلاکت رسید.

، سرهنگ علی اصغر خرم روی افزود: فرد شروری که اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم کرده و چندین پرونده قطور در زمینه تجاوز به عنف در استانهای همدان، زنجان، تهران و البرز داشته به دست پلیس به هلاکت رسید.

وی توضیح داد: پس از مراجعه پلیس و چند تن از شاکیان به درب منزل متهم، فرد شرور با استفاده از سلاح سرد چاقو و زخمی کردن چند تن از شاکیان از محل متواری می شود.

وی اضافه کرد: پلیس در حین تعقیب به وی دستور ایست می دهد که فرد شرور به دستور ایست پلیس توجهی نکرده به این منظور ماموران اقدام به تیر اندازی به سمت وی می کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار کرد: شاکیان مجروح نیز برای مداوا به بیمارستان شهر رزن منتقل می شوند.

وی اضافه کرد: برادران فرد شرور پس از مطلع شدن از کشته شدن برادرشان با در دست داشتن سلاح سرد به شاکیان مجروح در بیمارستان حمله ور می شوند.

سرهنگ خرم روی اضافه کرد: با دخالت پلیس این افراد از بیمارستان فراری شده و تلاش پلیس برای دستگیری آنها همچنان ادامه دارد.

وی با ذکر اینکه دهها مورد تخلف در پرونده شرور به هلاکت رسیده وجود دارد توضیح داد: این افرد در ملاء عام اقدام به تعرض به زنان و دختران کرده همچنین در پرونده ای با ورود به یک باغ زن جوان حاضر در این محل را در مقابل همسر مورد تعرض قرار می دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم رزن از این شخص هراس داشتند اقدام به شکایت علیه وی نمی کردند ولی پس از به هلاکت رسیدن این شرور شهروندان رزنی ضمن تشکر از اقدام پلیس، تخلفات این فرد را گزارش دادند.


اشتغال مهمترین خواسته و دغدغه مردم همدان از رئیس جمهور

صبح الوند - رئیس جمهور در بیست و دومین سفر استانی خود، مهمان مردم خونگرم نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین خواهد بود سفری که مردم استان را به مساعدت های هیات دولت درباره خواسته هایشان امیدوار کرده است.

به گزارش سوم شهریورماه سال جاری بیست و دومین سفر استانی رییس جمهور به همراهی وزرا به همدان رقم می خورد. بسیاری از مردم همدان خواسته های متعددی از رییس جمهور خود دارند. خواسته هایی که در معیشت و بهبود زندگی ساکنان این استان، تاثیری مستقیم دارد.

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه‌ها و معضلات همدان معضل بیکاری و دغدغه ایجاد اشتغال بخصوص در بین قشر جوان و تحصیلکرده استان است.

نبود شغل پایدار برای همدانی های تحصیلکرده که نسبت به سایر استان ها از سطح بالای تحصیلات برخوردارند به دغدغه ای جدی برای جوانان و به تبع آن خانواده ها تبدیل شده است و بهبود وضعیت کسب و کار و اشتغالزایی از نخستین انتظارات مردم همدان از دولت تدبیر و امید است.



روزنامه همدا ن پیام

انتظار3ماهه برای دیدن اثر رفع تحریم ها / بحرا آب در 100روستای استان /  مانیزان؛ پايلوت شیره‌پزی ايران / راه اندازی صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی /تیرخلاص پلیس به شرور رزنی /اشتغال مهمترین خواسته مردم همدان از روحانی



روزنامه هگمتانه

انتظار3ماهه برای دیدن اثر رفع تحریم ها / بحرا آب در 100روستای استان /  مانیزان؛ پايلوت شیره‌پزی ايران / راه اندازی صندوق حمايت از توسعه منابع طبیعی /تیرخلاص پلیس به شرور رزنی /اشتغال مهمترین خواسته مردم همدان از روحانی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار