سرپرست تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد یزد خبر داد؛
سرپرست تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: ربات امدادگر این دانشگاه که در مسابقه ربوکاپ چین مقام سوم جهان را کسب کرده، در سازمان‌هایی مثل آتش‌نشانی و هلال‌احمر کارآمد است.
کد خبر: ۷۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 19 August 2015
به گزارش تابناک یزد دکتر "محمدرضا جناب‌زاده" با اشاره به اين كه تیم دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مسابقات ربوکاپ چین درلیگ امدادگر واقعی شرکت و عنوان سومي بخش اصلی این لیگ از آن خود کرده است، مهمترين هدف تیم رباتیک اين دانشگاه را در جهت سیاست تجاری‌سازی خواند.

وي معتقد است؛ با تجاري‌سازي محصولات و حمایت دانشگاه آزاد، شرکت‌های دانش‌بنیان مي‌تواند محصولات خود را به بازار عرضه كنند.

وی با تاكيد بر اين كه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری سازی محصولات زمینه ساز رشد دانشجویان و جامعه علمی است، اظهار كرد: دانشجویان یک دانش تئوری دارند که درحد دانشگاهی باقی می‌ماند و اگر بخواهند فعالیتی فراتر را شروع کنند، تجربه کافی در اختیار ندارند، بنابراین نیاز به حمایت خواهند داشت.

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد با اشاره به حمایت‌های ريیس عالی دانشگاه آزاد، تصریح کرد: سیاست‌های دکتر میرزاده در جهت اقتصاد دانش‌بنیان است که این موضوع برای دانشجویان فعال در شاخه‌های مختلف علمی کارآفرینی می‌کند و آنها می‌توانند آموزش تئوری خود را به مرحله عمل رسانند.

وي درباره ربات امدادگر که در مسابقه ربوکاپ چین مقام سوم را کسب کرده است نيز گفت: این ربات قابلیت عبور از موانع مختلف در یک محیط شبیه‌ سازی شده زلزله را دارد و با کنترل از راه دور می‌تواند علائم حیاتی مصدومان را گزارش دهد.

جناب‌زاده با اشاره به صحبت‌های رييس دانشگاه درباره تولید ربات‌هایی برای خدمت‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: «این ربات‌ها در سازمان‌هایی مثل آتش‌نشانی و هلال احمر به کار می‌آید و می‌تواند در شرایطی که امکان حضور انسان برای امداد‌رسانی وجود ندارد، مفید باشد که نمونه آن را در انفجار نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن نيز استفاده کردند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار