مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تاکید کرد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: استان قم 350 اثر تاریخی ثبت شده دارد که بسیاری از این آثار برای مردم شناخته شده نیستند، از این رو مدیران دفاتر مسافرتی می‌توانند این آثار را شناخته و به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۷۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 18 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه مدیران دفاتر مسافرتی و مدیرکل حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه استان قم از لحاظ تاریخی ظرفیت خوبی دارد، اظهار کرد: استان قم 350 اثر تاریخی ثبت شده دارد که بسیاری از این آثار برای مردم شناخته شده نیستند، از این رو مدیران دفاتر مسافرتی می‌توانند این آثار را شناخته و به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: دفاتر با برگزاری تورهای گردشگری به مناطق مختلف در معرفی آثار استان قم نقش بسزایی دارند، زیرا استان قم به دلیل حضور زائران ایرانی و غیرایرانی ظرفیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مدیران دفاتر مسافرتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: این اداره‌کل بسته‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در قالب تصاویر به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر کرده است که دفاتر می‌توانند این بسته‌ها را در اختیار مسافران قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از گونه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری تنها مختص به استان قم است، گفت: استان قم تالاب‌ها و طبیعت بی‌نظیری با گونه‌های مختلف طبیعی و جانوری دارد که فرصت خوبی برای بهره‌مندی مدیران دفاتر مسافرتی است.

رضایی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی حضور زائران و گردشگران در اماکن مختلف استان قم و حفظ آثار تاریخی و طبیعت‌گردی با اداره‌کل حفاظت از محیط زیست قم تفاهمنامه ای امضا کردیم تا بتوانیم در این عرصه همکاری‌های لازم را در معرفی طبیعت استان قم و حفظ و احیای محیط زیست انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری گفت: دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر معرفی جاذبه‌های ناشناخته و کمتر شناخته شده در چهار محور عکس، خاطره‌نویسی، ایده‌های نو و فیلم کوتاه 60 ثانیه‌ای فراخوان شده است و بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: مدیران با اعلام و انتشار این فراخوان در بین زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت جشنواره در معرفی آثار تاریخی و گردشگری قم استفاده کنند همچنین اصحاب رسانه و اقشار مختلف مردم می‌توانند در معرفی آثار استان قم با شرکت در این جشنواره نقش مهمی ایفا کنند.

وی یادآور شد: این جشنواره تا 15 شهریور ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایت www.Irantourismfestival2.com مراجعه کنند. 

سیدرحمان دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان قم گفت: بعضی از آثار قم در عرصه طبیعت گردی نیازمند ثبت ملی است که می توانند با تعامل اداره‌کل میراث فرهنگی قم مسایل را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار دهد.

 تفاهمنامه همکاری با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با موضوع طبیعت‌گردی امضا شد و مدیران دفاتر مسافرتی به بیان مشکلات و راهکارهای آن پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار