نخستین مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران در مجتمع شهید عظیمی شهرستان بابلسر برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 02 October 2019

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: ۴۲۹ شهرستان کشور با دارا بودن هیات ورزش روستایی و بیش از ۶۰۰ بخش، فعالیت می‌کنند.
غلامحسین جعفری با اشاره به حضور بانوان در ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برای توسعه ورزش، بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در قالب برنامه‌ریزی آموزشی و تربیت تفکر ورزشی در دانش آموزان تاکید کرد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: ۱۸۰ هزار نفر جمعیت سازمان یافته در سراسر کشور با یک برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه همه جانبه این ورزش فعال هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هم در این نشست به زمینه‌ساز بودن هیات‌های ورزش روستایی برای کشف استعداد‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: این هیات‌ها علاوه بر ایجاد تحرک و نشاط در جامعه موجب توسعه فعالیت‌های مرتبط با بازی‌های بومی محلی می‌شوند.
حبیب حسین‌زادگان با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی نقش کلیدی در کشف، پرورش و بروز استعدادها، ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه ورزش قهرمانی دارند تصریح کرد: احیای بازی‌های بومی محلی و توجه به کشتی لوچو در مازندران باید مورد توجه هیئت ورزش‌های روستایی قرار گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق، شرایط موفقیت ورزش روستایی فراهم شود.
رضا بحرگرد رییس هیات ورزش‌های روستایی مازندران نیز نیز با اشاره به اینکه ۲۲ شهرستان این استان دارای هیئت ورزش روستایی فعال هستند گفت: بیشتر قهرمانان نخبه کشور در عرصه‌های بین‌المللی، از روستا‌های مازندران برخواسته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار