مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ازایجادکتابخانه درروستاهای بالایی یک هزارو۵۰۰نفرجمعیت خراسان جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 17 August 2015

به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی،محمدرضا رضایی در بازید از کتابخانه‌های در حال ساخت و ساختمان‌های معرفی شده برای راه اندازی کتابخانه روستایی در شهرستان قاینات از کتابخانه آماده بهره‌برداری موعود در روستای کرغند، ازساختمان‌های معرفی شده برای راه اندازی کتابخانه در روستاهای بیهود و اسفشاد و ساختمان جدید و در حال ساخت روستای پهنایی نیزدیدن کرد.

وی، وضعیت پیشرفت فیزیکی ساختمان کتابخانه مرکزی شهر قاین را پیگیری کرد و گفت: شهرستان قاینات در حال حاضر، 2 کتابخانه روستایی دارد و تأسیس 3 کتابخانه دیگر در روستاهای اسفشاد، بیهود و تیغاب در حال بررسی است.

رضایی با اشاره به اینکه کتابخانه روستای محمد آباد نیز در مرحله اخذ مجوز است، افزود: کتابخانه سیار در شهرستان قاینات، بیش از 20 روستای بخش مرکزی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

وی افزود: در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سهمیه 3 نیرو به شهرستان قاینات اختصاص داده شده است و در حال پیگیری هستیم که با تأسیس کتابخانه‌های روستایی، تعداد کتابخانه‌های شهرستان قاینات را به 17 باب برسانیم.

بهمن کهن‌ترابی فرماندار قاینات نیز در این دیدار، به اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: به دهیاری‌های شهرستان این اختیار داده شده تا در حد امکان برای تأسیس و تجهیز کتابخانه‌های روستایی، مساعدت کنند.

وی اظهار کرد: فرمانداری در مجموع حدود 10 میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه مرکزی قاین اعتبار اختصاص داده است.

فرماندار قایناتراه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی را امری ضروری و مفید دانست و خاطرنشان کرد: نسبت به راه‌اندازی کتابخانه در روستای شاهیک نیز برنامه‌ریزی شود


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار